کد مطلب:1453
تاریخ انتشار:7 دی 1393 ساعت 13:44
چاپ چاپ

تخریب محیط‌ زیست در کشوری با تمدن کهن ناشایست است

رسیدن به خودکفایی شدنی است

رئیس‌جمهور نگرانی از تخریب منابع آب، خاک و محیط زیست را در کشوری با تمدن کهن ناشایست توصیف کرد و گفت: متاسفانه امروز در کشور حتی بین بخش کشاورزی و محیط زیست هم اصطکاک وجود دارد که این به هیچ وجه مطلوب نیست.
رئیس‌جمهور نگرانی از تخریب منابع آب، خاک و محیط زیست را در کشوری با تمدن کهن ناشایست توصیف کرد و گفت: متاسفانه امروز در کشور حتی بین بخش کشاورزی و محیط زیست هم اصطکاک وجود دارد که این به هیچ وجه مطلوب نیست.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حجت الاسلام روحانی امروز (یکشنبه) 7 دی ماه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی با تاکید بر اینکه باید روستاهای ما زنده و آباد بمانند، گفت: سخن گفتن درباره اولویت و ترجیح داشتن صنعت یا کشاورزی حرف منطقی نیست؛ کشاورزی و صنعت نه رودر روی یکدیگر، بلکه در کنار هم هستند.
 
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم درآ‎مد و ارزش افزوده محصولات بخش کشاورزی را بالا ببریم با خطر تعطیلی کشاورزی مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: دولت در انتظار شنیدن حرفهای کارشناسی از سوی شما، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و وزارتخانه‌ای است که نام زیبا و مقدس جهاد را هم با خودش دارد.
 
روحانی افزود: اگر جهاد را از کشاورزی جدا کنیم به اهداف مورد نظر از وزارت جهادکشاورزی دست نخواهیم یافت.
 
رئیس‌جمهور خاک را از نعمت‌های بزرگ الهی خواند و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم خاک تخریب شود. باید برای حفاظت و مراقبت از خاک همه آموزش ببینند و نباید بگذاریم اراضی مرغوب کشور تبدیل به مناطق مسکونی و تجاری شود.
 
روحانی نگرانی از تخریب منابع آب، خاک و محیط زیست را در کشوری با تمدن کهن ناشایست توصیف و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در کشور حتی بین بخش کشاورزی و محیط زیست هم اصطکاک وجود دارد که این به هیچ وجه مطلوب نیست.
 
وی با اظهار ناخشنودی از وجود بخش‌های واسطه بین تولید و توزیع محصولات کشاورزی که باعث می‌شود درآمد کشاورزان کاهش یافته و قیمت تمام شده محصولات برای مصرف کنندگان افزایش یابد، گفت: باید اقدامات عملی انجام شود تا میان بازار مصرف با مراکز اصلی تولید، ارتباط صحیح برقرار شود.
 
روحانی ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی را یکی از راه‌های افزایش درآمد کشاورزان به عنوان ضرورتی برای رونق بخشیدن به این بخش عنوان کرد و افزود: قدرت و اقتدار ما زمانی بیشتر می‌شود که در تولید بسیاری از محصولات تا مرزهای خودکفایی پیش برویم و اینکه وزیر تا نیمه شب در دفترش مشغول کار است به من امید می‌دهد که رسیدن به خودکفایی شدنی است.
 
رئیس‌جمهور کشاورزان را ستون اصلی تقویت امنیت، توسعه و اقتصاد کشور برشمرد و اظهارداشت: باید دروازه صادرات را باز کنیم و برای تحول در بخش کشاورزی، محصولات خود را راهی بازارهای جهانی کنیم.

منبع:  فارس

http://www.mohitzist.ir/fa/content/1453