کد مطلب:14520
تاریخ انتشار:10 دی 1399 ساعت 13:01
چاپ چاپ

وقتی نیسان استانداردهای اتحادیه اروپا را یکی‌یکی پاس می کند!

نیسان گاوی معروف ما جزو پنج خودروی پر خطر ایران در سال‌های گذشته بود و ما فکر میکردیم دیگر به تاریخ پیوسته و تولید نمی شود.

هر وانت نیسان با پیمایش ۱۰۰ کیلومتر باید حدود هشت لیتر بنزین مصرف کند در حالیکه این خودرو با پیمایش این مسافت حدود ۲۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر وحید نوروزی - کارشناس محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نیسان گاوی که معرف حضورتان هست؟ این وانت نیسان در ایران با نام های آبی یا گاوی شناخته می‌شود. نام آبی به دلیل رنگ آبی خاص آن است. حتی زمانی که شرکت سازنده سعی کرد رنگ خودرو را عوض کند رنگ جدید با تقاضا مشتریان روبه‌رو نشد و در نهایت تولید با همان رنگ آبی ادامه یافت. نام گاوی را هم به خاطر سخت‌جان و خطرناک بودن این خودرو در جاده های ایران به آن داده‌اند.

یادم هست چند سال پیش سردار مومنی رییس وقت پلیس راهور گفته بود « هر وانت نیسان با پیمایش ۱۰۰ کیلومتر باید حدود هشت لیتر بنزین مصرف کند در حالیکه این خودرو با پیمایش این مسافت حدود ۲۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند»

نیسان گاوی معروف ما جزو پنج خودروی پر خطر ایران در سال‌های گذشته بود و ما فکر میکردیم دیگر به تاریخ پیوسته و تولید نمی شود.حتی سال ۹۷ تا جایی که به یاد دارم خداحافظی با جناب نیسان گاوی انجام شد که البته مهم‌ترین دلیلش هم عدم توانایی پاس کردن استانداردهای آلایندگی و ایمنی بود.

حالا امروز خبر رسیده کجایید که جناب نیسان آبی استانداردهای یورو پنج را پاس کرده و به زودی وارد بازار می شود.

در خبرها به نقل از ارتباطات شرکت زامیاد آمده که طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، برای اینکه شرکت زامیاد بتواند به تعهدات خود در قبال مشتریان خودروهای وانت زامیاد عمل کند، مقرر شد مجوز شماره‌گذاری برای این نوع خودروها صادر شود.

یاد اون‌جمله معروف مقام‌مسیٔولی افتادم که میگفت چون بنز و تویوتا نتوانستند استانداردهای ما را پاس کنند اجازه ترخیص از گمرک ندارند. خدا رو شکر که نیسان آبی ما یهویی تمام استانداردها را پاس کرد. خدایا شکرت!

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14520