کد مطلب:14506
تاریخ انتشار:8 دی 1399 ساعت 15:10
چاپ چاپ

ویروس جهش‌یافته کرونا در سوئیس؛ صدها گردشگر بریتانیایی از قرنطینه گریختند

مقام‌های سوئیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جهش‌ یافته کرونا حدود ۴۰۰ شهروند بریتانیا را به قرنطینه فرستادند.

مقام‌های سوئیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جهش‌ یافته کرونا حدود ۴۰۰ شهروند بریتانیا را به قرنطینه فرستادند. آنها هتل‌های خود را مخفیانه ترک کردند و به سوی مناطق دیگر روانه شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پیست‌های وربیه در کانتون والیس سوئیس نزد اسکی‌بازان بریتانیایی بسیار محبوب است. به دنبال شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا از بریتانیا مقام‌های سوئیس برای جلوگیری از گسترش پاندمی صدها نفر از گردشگران بریتانیایی را به قرنطینه فرستادند؛ اما آنها مخفیانه راه فرار در پیش گرفتند.

به دنبال انتشار خبر شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، روز ۲۰ دسامبر (۲ دی ماه) مقام‌های سوئیس تمام پروازها از بریتانیا و آفریقای جنوبی را متوقف کردند. روز بعد (۲۱ دسامبر) به تمام گردشگرانی که پس از ۱۴ دسامبر وارد سوئیس شده بودند، دستور داده شد که برای ده روز وارد قرنطینه شوند و اقامت‌های خود را ترک نکنند.

در ناحیه بانیه مقام‌های دولتی پیش از کریسمس به ۴۲۰ مسافر تبعه بریتانیا دستور دادند که حق خروج از هتل را ندارند. حدود ۵۰ نفر از این افراد بی‌درنگ راه سفر در پیش گرفتند. روز یکشنبه ۷ دی ماه (۲۷ دسامبر) مسئولان هتل متوجه شدند که از ۳۷۰ گردشگر باقی تنها افرادی انگشت‌شمار هنوز در هتل هستند و بقیه مخفیانه هتل را ترک کرده‌اند.

ساندوز، سخنگوی این ناحیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان به شدت از شیوه برخورد مسئولان با گردشگران انتقاد کرده و گفته است که مسئولان محلی برای اجرای درست و مرتب قرنطینه امکاناتی در اختیار ندارند.
او رفتار گردشگران را قابل‌درک دانسته و گفت: «خانواده‌ها با کودکان خود ناگهان در فضایی ۲۰ متری حبس شدند که واقعا غیرقابل تحمل است.»

برخی از گردشگران راه فرانسه را در پیش گرفتند. در این کشور هم پیست‌های اسکی تعطیل است، اما بریتانیایی‌ها می‌توانند حداقل از اقامتگاه بیرون بروند و در هوای آزاد قدم بزنند.

به گفته مقام‌های توریستی از تاریخ ۱۴ دسامبر تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر از شهروندان بریتانیا با ۹۲ پرواز کشور خود را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14506