کد مطلب:14502
تاریخ انتشار:8 دی 1399 ساعت 12:15
چاپ چاپ

اصلاح و احیای ۱۵۰۰ هکتار از اراضی تهران

در سال جاری ۱۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران زیر پوشش طرح‌های اصلاحی و احیایی قرار می‌گیرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه بازدید از اجرای عملیات احیایی مراتع شهرستان ورامین گفت: در سال جاری ۱۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران زیر پوشش طرح‌های اصلاحی و احیایی قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سید نقی عزیزی به اهداف مورد نظر در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با هدف تقویت و احیای پوشش گیاهی، حفاظت آب و خاک، کنترل فرسایش بادی، افزایش تولید مراتع و توسعه فضای سبز و جنگل به مرحله اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ترسیب کربن، ملی و استانی اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح‌ها در قالب اقدامات بیولوژیک شامل بذرکاری، بذرپاشی، کپه‌کاری و نهال کاری در عرصه‌های بیابانی، مرتعی و جنگلی شهرستان‌های استان تهران اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عزیزی اجرای طرح‌های منابع طبیعی را عام‌المنفعه دانست و درباره نقش این طرح‌ها در بستر سازی توسعه پایدار اظهارکرد: اجرای طرح‌های منابع طبیعی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و زیست محیطی دارد و به عنوان اولویتی زیر ساختی، نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به‌ویژه در حوزه کشاورزی خواهند داشت.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14502