کد مطلب:14494
تاریخ انتشار:7 دی 1399 ساعت 11:03
چاپ چاپ

هوای پایتخت آلوده شد

استمرار سکون جو طی روز باعث خواهد شد بر میزان آلاینده‌ها افزوده شود که وضعیت نامطلوب کیفیت هوای بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ دی ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نیست.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، پایداری جوی همراه با عدم وزش باد تا صبحگاه امروز (۷ دی ماه) باعث شد کیفیت هوای شهر تهران در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

طی روز با حاکمیت جو پایدار و آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

در نخستین ساعات فردا (۸ دی ماه) با افزایش تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد که ناشی از حاکمیت جو پایدار و عدم وزش باد طی ساعات گذشته خواهد بود.

استمرار سکون جو طی روز باعث خواهد شد بر میزان آلاینده‌ها افزوده شود که وضعیت نامطلوب کیفیت هوای بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۸ دی ماه) و افزایش تردد خودروها پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۱۳ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۸ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14494