کد مطلب:14487
تاریخ انتشار:7 دی 1399 ساعت 09:37
چاپ چاپ

ضربه کرونا بر صنعت فرودگاه‌ها؛ بیش از ۶ هزار مسیر هوایی اروپا بلا استفاده ماند

این گزارش همچنین اعلام می‌دارد که بدترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا، فرودگاه‌های بریتانیا دیده‌اند.

سفر که توسط دولت‌های اروپایی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده، توقف رفت و آمدها در بیش از ۶ هزار مسیر هوایی و روانه شدن صدها هواپیما به آشیانه‌هایشان را در پی داشته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بنا بر گزارش سالانه شورای بین‌المللی فرودگاههای اروپا (ACI Europe) در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۶ هزار مسیرهوایی فعال در دوران قبل از همه‌گیری کرونا «بلا استفاده» مانده‌اند.

این گزارش همچنین اعلام می‌دارد که بدترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا، فرودگاه‌های بریتانیا دیده‌اند.

بر اساس داده‌های این مرکز، تنها از ماه سپتامبر پروازهای فرودگاه باراخاس در اسپانیا ۷۱ درصد، پروازهای فرودگاه فیومیچینو در ایتالیا ۷۰ درصد، پروازهای فرودگاه مونیخ در آلمان ۶۸ درصد، پروازهای فرودگاه هیترو در لندن ۶۸ درصد و پروازهای فرودگاه فرانکفورت در آلمان ۶۷ درصد کاهش یافته است.

به گفتۀ اولیویه یانکووک، از مدیران شورای بین‌المللی فرودگاههای اروپا صدمه‌ای که شیوع کرونا بر حمل و نقل هوایی وارد کرده، آنچنان سنگین بوده که اتکای صرف به صنعت بازاریابی برای احیای این بخش بی‌نتیجه است. او از رهبران اتحادیه اروپا همچنین دولتهای عضو خواسته است تا برای احیای حمل و نقل هوایی به کمک این صنعت بیایند.

در سراسر اروپا فرودگاههای کوچک بسیار بیشتر از فرودگاههای شناخته شده و بزرگ از این همه گیری آسیب دیده‌اند و پروازهای آنها تا بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14487