کد مطلب:14463
تاریخ انتشار:3 دی 1399 ساعت 11:36
چاپ چاپ

احتمال از بین رفتن صخره های مرجانی جهان تا پایان قرن

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: صخره های مرجانی جهان ممکن است تا پایان قرن از بین بروند.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: صخره های مرجانی جهان ممکن است تا پایان قرن از بین بروند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سازمان ملل در گزارشی هشدار داد که ممکن است صخره های مرجانی جهان تا پایان قرن به دلیل پدیده سفید شدگی ناشی از انتشار کربن از بین بروند.

در گزارش سازمان ملل آمده است: صخره های مرجانی تنوع حیات دریایی را حفظ و از خطوط ساحلی در برابر فرسایش ناشی از امواج و طوفان ها محافظت می کنند و بنابراین از بین رفتن آنها می تواند برای یک میلیارد نفر از مردم جهان که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از آنها بهره مند می شوند، مخرب باشد.

"لتیسیا کاروالیو" رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در بخش دریایی و آب شیرین گفت: در صورتیکه اقدامی نشود صخره های مرجانی به زودی ناپدید می شوند. بشر باید پیش از اینکه دیر شود مسیر این اکوسیستم را تغییر دهد.

محققان در مطالعه ای تازه به بررسی سفیدشدگی مرجانها پرداختند، پدیده ای که از گرم شدن دمای آب ناشی می شود. هنگامی که دمای آب خیلی گرم باشد مرجان ها جلبک های موجود در بافت را بیرون می کشند که باعث سفید شدن کامل مرجان می شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، اگرچه مرجان هایی که دچار پدیده سفید شدگی شده اند هنوز زنده هستند و در صورت بهبود شرایط می توانند جلبک های خود را بازیابی کنند، اما در صورت تداوم پدیده سفید شدگی، تحت استرس بیشتری قرار می گیرند و از بین می روند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14463