کد مطلب:14423
تاریخ انتشار:26 آذر 1399 ساعت 11:38
چاپ چاپ

تشدید محدودیت‌های کرونایی در آستانه کریسمس و جشن‌های سال نو در اروپا

در حالی که مردم اروپا برای کریسمس و جشن سال نو آماده می‌شوند، بسیاری از کشورها محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرده‌اند.

در حالی که مردم اروپا برای کریسمس و جشن سال نو آماده می‌شوند، بسیاری از کشورها محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، همزمان آژانس دارویی اروپا، با جلو انداختن زمان تائید واکسن فایزر-بیون‌تک اعلام کرده است احتمال صدور مجوز استفاده از این واکسن از ۲۱ دسامبر وجود دارد. این موعد، پیش از این برای ۲۹ دسامبر تعیین شده بود.

محدودیت‌های جدید

در بریتانیا، در لندن و بخشی از انگلستان به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا وضعیت ویژه با درجه هشدار «بسیار بالا» اعلام شده است و در نتیجه میکده‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها باید بار دیگر از امروز چهارشنبه تعطیل شوند.

در آلمان، کشوری که موج اول همه‌گیری ویروس کرونا را نسبتا موفقیت‌آمیز مدیریت کرده بود، کسب‌وکارهای غیر ضروری از امروز (چهارشنبه ۱۶ دسامبر) تعطیل خواهند شد. این محدودیت دست‌کم تا ۱۰ ژانویه برقرار خواهد ماند. آلمان طی شبانه روز گذشته با ثبت ۹۵۲ مورد مرگ طی شبانه روز گذشته بیشترین میزان فوتی بر اثر کرونا از آغاز همه گیری را ثبت کرد.

در هلند، از روز چهارشنبه قرنطینه سراسری ۵هفته‌ای آغاز می‌شود. در این کشور تمام کسب‌وکارهای غیرضروری، مدارس و مراکز عمومی تا ۱۹ ژانویه تعطیل خواهد ماند. هلند روز یک‌شنبه ۱۰هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد.

اعتراض به وضع و گسترش محدودیت‌ها

سه‌شنبه، یک روز پس از اعتراض گسترده کارگران و کارفرمایان رستوران‌ها و هتل‌ها، هزاران نفر از کارگران صنعت فرهنگی در پایتخت فرانسه و در اعتراض به تمدید تعطیلی سالن‌های تاتر و سینما تظاهرات کردند. در حالی که دولت بخش عمده‌ای از حقوق بیکار شدگان ناشی از شیوع بیماری را تقبل کرده، این دست از کارگران نسبت به کمبود دریافتی و تهدید آینده شغلی خود معترض هستند.

در اوکراین، کشوری که زیرساخت‌های بهداشتی به‌شدت ضعیف هستند، روز سه‌شنبه هزاران نفر از کارگران و خورده‌فروشان در اعتراض به تعطیلی کسب‌وکارهای غیرضروری تظاهرات کردند. شیوع موج دوم ویروس کرونا اقتصاد نه‌چندان پایدار این کشور شرق اروپا را به شدت نا‌به‌سامان کرده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14423