کد مطلب:14418
تاریخ انتشار:25 آذر 1399 ساعت 10:16
چاپ چاپ

کرونا در فرانسه؛ دور جدید مقررات منع رفت و آمد شبانه جانشین قرنطینه شد

مقامات بهداشتی فرانسه به مردم توصیه کرده‌اند که از اجتماع بیشتر از ۶ نفر حتی در جمع خانوادگی پرهیز کنند، اما این محدودیت یک توصیه است و منع قانونی ندارد.

با پایان دور دوم قرنطینه همگانی کرونایی در فرانسه، دور تازه‌ای از مقررات و محدودیت‌های جدید از روز سه شنبه ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) در این کشور آغاز شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس تصمیم تازه دولت فرانسه، مردم این کشور از امروز سه شنبه می‌توانند در طول روز آزادانه و بدون نیاز به پر کردن برگه‌های مجوز خوداظهاری از خانه بیرون بروند. برعکس مقررات جدید منع رفت و آمد از ساعت ۸ شب تا ۶ بامداد در فرانسه از همین روز جایگزین قرنطینه همگانی شد. به این ترتیب مردم از ساعت ۸ شب سه شنبه دیگر شب‌ها حق خروج از خانه را ندارند.

دولت فرانسه برای رفت و آمد مردم تنها برای یک شب، یعنی شب جشن نوئل (کریسمس) در ۲۴ دسامبر استثنا قائل شده است. این استثنا حتی برای شب نخستین روز سال نو میلادی نیز در نظر گرفته نشده و افراد در صورت نیاز مبرم به جابجایی در آن شب مانند شب‌های دیگر باید مجوز داشته باشند وگرنه با جریمه نقدی ۱۳۵ یورویی روبرو می‌شوند.

با وجود آغاز کاهش محدودیت‌های کرونایی در فرانسه، کافه‌ها و رستوران‌ها در این کشور که از زمان آغاز قرنطینه دوم تاکنون بسته بودند، حداقل تا روز ۲۰ ژانویه همچنان اجازه بازگشایی نخواهند یافت. تاریخ بازگشایی موزه‌ها، سینماها و تئاترها نیز که قبلا برای ۳۱ دسامبر اعلام شده بود، سه هفته عقب افتاده است.

در فرانسه همچنین از امروز سه شنبه محدودیت جابجایی حداکثر سه ساعته و ۲۰ کیلومتری از محل سکونت با ارائه مجوز، برداشته شده و از این پس افراد مجازند به جز در ساعات منع رفت و آمد شبانه، به هر کجای کشور که خواستند سفر کنند.

مجوز خروج از منزل در طول شب ماند دوران قرنطینه نیست و شرایط بیشتری دارد، به این معنی که مثلا افراد مانند دوران قرنطینه برای خرید یا ورزش و فعالیت بدنی می‌توانستند با پر کردن مجوز بیرون بروند، اما از این پس شب‌ها حتی برای چنین دلایلی نمی‌توانند از خانه خارج شوند.
برخی موارد استثنایی مانند الزام شغلی و دلایل بهداشتی و پزشکی همچنان به عنوان استثنا برای خروج از منزل در ساعات شب پذیرفته می‌شود. همچنین مسافرانی که مجبور به سفر طولانی با قطار در طول شب هستند به شرط داشتن مدارک معتبر، از جریمه معاف خواهند بود. افرادی که از داخل اتحادیه اروپا به فرانسه می‌آیند محدودیتی ندارند.

مقامات بهداشتی فرانسه به مردم توصیه کرده‌اند که از اجتماع بیشتر از ۶ نفر حتی در جمع خانوادگی پرهیز کنند، اما این محدودیت یک توصیه است و منع قانونی ندارد.

بازگشت به ورزش برای بچه‌ها

بر پایه تصمیم مقامات فرانسه، ورزشگاه‌های سراسر این کشور همچنان باید تعطیل بمانند، اما استخرها و مکان‌های ورزشی برای کودکان زیر ۱۸ سال مجاز به بازگشایی هستند. این اجازه شامل ورزش‌های تماسی نمی‌شود.

در پیست‌های اسکی، افراد زیر ۱۸ سال نیز اگر در یک باشگاه اسکی ثبت نام کرده باشند، مجازند از بالابرها استفاده کنند. این بالابرها برای عموم مردم بسته است.

ورزشکاران حرفه‌ای، دانشجویان تربیت بدنی و افرادی که نیازهای درمانی دارند، مجاز به انجام ورزش‌های مورد نیاز خود هستند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفته است که برای برداشتن گام بعدی در جهت از سرگیری زندگی طبیعی در این کشور، آمار مبتلایان کووید-۱۹ باید به حدود ۵ هزار مورد در روز کاهش یابد. در حال حاضر میانگین هفتگی آمار مبتلایان در این کشور به طور مداوم بالای ۱۰ هزار مورد باقی مانده و به نظر می‌رسد این رقم بار دیگر در حال افزایش است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14418