کد مطلب:14410
تاریخ انتشار:24 آذر 1399 ساعت 09:44
چاپ چاپ

'اولین' فلکه زیر آبی جهان در جزایر فارو افتتاح می‌شود

شرکت سازنده این تونل‌ها اعلام کرده است که برای ایمنی کسانی که از این تونل استفاده می‌کنند شیب این راه‌ها در هیچ نقطه‌ای بیش از ٪۵ نیست.

فلکه زیر‌ آبی جزایر فارو که بیش از سه سال در دست ساخت بوده، در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، تونل‌های زیر ‌آب که جزایر استریموی و ایستروی (جزیره شرقی) را در شبکه‌ای به طول ۱۱ کیلومتر به هم وصل می‌کند قرار است ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ افتتاح شوند. عمیق‌ترین نقطه این شبکه راه‌های زیر آبی ۱۸۷ متر زیر سطح دریاست.

جزایر فارو، مجموعه‌ای از ۱۸ جزیره در اقیانوس اطلس شمالی است که بین شتلند و ایسلند قرار دارد و متعلق به دانمارک است اما دولت مستقلی دارد که امور این منطقه را اداره می‌کند. تونل دیگری هم در دست ساخت است که دو جزیره سندوی و استریموی را به هم وصل می‌کند.

میدانی در وسط این شبکه است و اثر هنری هنرمند اهل جزایر فارو، تروندور پاتورسون در آن قرار دارد. این اثر هنری از مجسمه‌ها و جلوه‌های نوری تشکیل شده است. تروندور مجسمه فلزی مدوری به طول ۸۰ متر برای این میدان ساخته است که پیکره‌هایی انسانی را دست در دست هم نشان می‌دهد که در حال "رقص حلقه" فارویی هستند، در این رقص سنتی جزایر فارو تعداد زیادی از افراد دست به دست هم می‌دهند و هماهنگ با ترانه‌های محلی با گام‌های ساده‌ای در کنارهم می‌رقصند.

این تونل کمک بزرگی به اهالی است و باعث می‌شود که زمان سفر آنها بین توشهاون، پایتخت جزایر فارو و کلاکسویک، بندر اصلی ماهیگیری فارو به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

شرکت سازنده این تونل‌ها اعلام کرده است که برای ایمنی کسانی که از این تونل استفاده می‌کنند شیب این راه‌ها در هیچ نقطه‌ای بیش از ٪۵ نیست.

بنا به گزارش خبرگزاری‌های محلی اولین عبور آزمایشی همراه با خدمات امداد، ۱۷ دسامبر انجام خواهد شد.

ساخت این تونل‌ها یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های ساختمانی در جزایر فارو بوده است. برای عبور از این تونل‌ها باید عوارض پرداخت شود و انتظار می‌رود که این تونل زیر آبی به نوبه خود جاذبه‌ گردشگری این منطقه شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14410