کد مطلب:14403
تاریخ انتشار:23 آذر 1399 ساعت 10:15
چاپ چاپ

تهدید تالاب صالحیه از سوی فاضلاب صنعتی تقریباً رفع شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: پس از بارندگی‌های اخیر، وضعیت تالاب صالحیه تا حدودی بهتر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط  زیست البرز گفت: پس از بارندگی‌های اخیر، وضعیت تالاب صالحیه تا حدودی بهتر شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایسنا، فردین حکیمی در خصوص آخرین وضعیت تنها تالاب استان البرز، گفت: پس از بارندگی‌های اخیر آبگیری تالاب تا حدودی بهتر شده اما هنوز کامل نیست و برای تخصیص آب بیشتر، مکاتباتی صورت گرفته است.

حکیمی افزود: خوشبختانه وضعیت پرندگان حاضر در تالاب هم خوب است و امیدواریم در ادامه سال، بارش‌های بیشتر باعث بهبود وضعیت تالاب و حیات وحش آن شود.

این مسئول درباره تهدیداتی که قبلاً از سوی فاضلاب شهرک‌های صنعتی متوجه تالاب بود هم اعلام کرد: تهدید فاضلاب صنعتی با اقداماتی که از سوی سه شهرک صنعتی سپهر، نظرآباد و هشتگرد انجام شد تقریباً رفع شده و پیگیری برای رفع کامل این تهدید ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر دیگر ورود فاضلاب صنعتی به تالاب نداریم اما ممکن است در بارندگی‌ها، فاضلاب به سوی تالاب سرریز داشته باشد.

حکیمی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد تقریباً اصلاح شده، تصفیه خانه شهرک صنعتی شهرک صنعتی هشتگرد هم راه‌اندازی شده اما با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی سپهر هم در مراحل پایانی است اما هر واحد صنعتی در این شهرک ملزم شده به صورت مجزا فاضلاب خود را تصفیه کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: انتظار داریم ساخت تصفیه‌خانه این سه شهرک صنعتی تا اواخر دی ماه نهایی شود تا بحث تهدید فاضلاب صنعتی برای تالاب صالحیه به طور کامل رفع شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14403