کد مطلب:144
تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 1392 ساعت 09:49
چاپ چاپ

در حاشیه اختتامیه جشنواره مشکات محیط زیست ؛

ایازی : هنر در ارتقاء فرهنگ محیط زیست در کودکان نقش بسیار موثری دارد

حیدر زاده : فاصله ادعا و عمل در مدیریت محیط زیست کشور زیاد است

عصر روز گذشته جشنواره مشکات محیط زیست با حضور قائم مقام شهرداری تهران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از کارشناسان و مسئولان محیط زیست به کار خود پایان داد .

 عصر روز گدشته جشنواره مشکات محیط زیست با حضور قائم مقام شهرداری تهران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از کارشناسان و مسئولان محیط زیست به کار خود پایان داد .
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران ؛  سید محمد هادی ایازی قائم مقام شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره مشکات گفت : هدف از برگزاری جشنواره مشکات امکان سنجی مشارکت شهروندان در مقوله هایی از جمله محیط زیست ، بهداشت ، پسماند، ایمنی شهری ، ترافیک و ..... است .
وی با بیان اینکه در کل شش حوزه جشنواره مشکلات که برگزار شده بالغ بر 77هزار نفر مشارکت داشتند و آثار خود را ارسال کرده اند که این امر نشان میدهد اگر از تمام ظرفیت ها در توسعه شهری استفاده کنیم موفق تر عمل خواهیم کرد .
سخنگوی شهرداری تهران افزود : وقتی کودکان ما از کودکی نقاشی هایشان را با موضوعات مختلف محیط زیستی از جمله هوای پاک و تفکیک زباله از مبداء و غیره بکشند ، به طبع آن فرهنگ انجام این عمل و فرهنگ حفظ محیط زیست در کالبد کودکی وی نهادینه خواهد شد و در بزرگسالی باور زیست محیطی خواهد داشت .
وی با تاکید بر اینکه موضوع محیط زیست مقوله بسیار مهمی در مدیریت شهری است گفت : مسائل و مشکلات محیط زیست باید با جدیت و با مشارکت تمامی دستگاه ها و شهروندان مدیریت شود .
ایازی گفت : جشنواره مشکات فضای و امکان مشارکت شهروندان را در همه بخش ها به خصوص بخش محیط زیست فراهم کرده است ، مهم این است که این باور وجود داشته باشد از ظرفیت های شهروندی بهرمند شویم .

سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: با بهره گیری از هنر و هنر مندی شهروندان میتوان فرهنگ محیط زیست را در نهاد شهروندان نهادینه کرد .
محمد هاددی حیدرزاده در این مراسم گفت : هدف از برگزاری جشنواره مشکات ایجاد مشارکت و همکاری بین بخشی است ، چرا که یکی از چالش ها در جامعه ما این است که دستگاه ها بصورت جزیره ایی و نا هماهنگ با دیگر دستگاه ها فعالیت می کنند و این جشنواره مشکات الگویی موفق در راستای همگون و هماهنگ کردن انرژی ها که نشان از هم افزایی و هم بردار کردن فعالیت هاست .
مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت : فراخوان ارسال آثار از آبان ماه سال 91 در 374 محله شهر تهران انجام شد و بالغ بر 82 هزار اثر در بخش های غیر حرفه ایی در دو حوزه بزرگسال و کودکان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است .
به گفته وی از این تعداد 20 هزار اثر برای داوری نهایی ارایه شده که امروز 12 اثر در بخش حرفه ایی بزرگسال ، 18 اثر در بخش غیر حرفه ایی بزرگسال و 17 اثر در بخش کودکان برنده جایزه شده اند .
حیدرزاده با بیان اینکه وضعیت محیط زیست کشور بحرانی است گفت : همه شعار حفاظت از محیط زیست را میدانند و میگویند اما در عمل شاهدیم که وضعیت مدیریت محیط زیست کشور ما نا مطلوب است .
وی با تاکید بر اینکه فاصله بین ادعا و عمل در مدیرت محیط زیست بسیار مشهود است گفت : مسئولان در حوزه محیط زیست تنها مدعی هستند و در عمل شاهدیم اقدامات مناسبی در بخش های مختلف مدیریتی و حاکمیتی صورت نمیگیرد .
وی تصریح کرد: استفاده از مقوله هنر در زمینه نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در نهاد مسئولان و شهروندان اقدامی تثر بخش خواهد بود .

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم آژانس خبری محیط زیست ایران به نشانی ، www.mohitzist.ir  که اخبار محیط زیست ایران و جهان را به صورت تخصصی منتشر میکند در حضور دکتر چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دکتر ایازی سخنگوی شهرداری تهران   رونمایی شد

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/144