کد مطلب:14390
تاریخ انتشار:21 آذر 1399 ساعت 11:30
چاپ چاپ

فرانسه در شب سال نو ممنوعیت رفت و آمد اعلام کرد

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در فرانسهَ، برگزاری مراسم و جشن‌های سال نو در خارج از منازل ممنوع شد.

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در فرانسهَ، برگزاری مراسم و جشن‌های سال نو در خارج از منازل ممنوع شد. هم‌چین در شب سال نو از ساعت هشت شب به بعد مقررات منع رفت و آمد اعمال می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه روز جمعه ۲۱ آذر (۱۱ دسامبر) در جمع خبرنگاران گفت که این کشور هنوز به پایان موج دوم نرسیده و از سه‌شنبه آینده نیز قانون منع رفت و آمد شبانه به اجرا درخواهد آمد. پیشتر در نظر گرفته شده بود که منع رفت‌وآمد از ساعت نه شب اجرا شود.  فقط در شب کریسمس مردم مجاز به حرکت آزادانه و رفتن به مراسم سنتی هستند که در کلیساها در نیمه شب شروع می‌شود.

برخی از برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش محدودیت‌ها نیز به تعویق می‌افتند؛ باز شدن سینما، تئاتر و موزه‌هایی که برای روز سه شنبه در نظر گرفته شده بودند به ژانویه موکول می‌شوند. در کلیساها و مساجد نیز میان حاضران باید یک ردیف خالی بماند.

سفرهای کریسمس مجاز است

از نظر مقام‌های دولتی فرانسه شهروندان باید بتوانند در ایام کریسمس پیش خانواده‌های خود بروند. نخست وزیر فرانسه هم‌چنین به شهروندان هشدار داده که در گروه‌های کوچک با حداکثر شش بزرگسال جشن بگیرند. وی تأکید کرده که همه کارها باید "برای جلوگیری از قرنطینه سوم در ماه‌های آینده" انجام شود.

فرانسوی‌ها همچنین باید از جشن‌های بزرگ در شب سال نو چشم‌پوشی کنند. ترقه‌بازی و آتش‌بازی شب سال نو حتی به شکل خصوصی و در بسیاری از مکان‌ها مجاز نیست. اما آتش بازی‌های سازمان یافته در برخی مراکز پاریس و سایر شهرها وجود خواهد داشت.

پیش‌شرط مکرون برای مراسم کریسمس

امانوئل مکرون، ئیس جمهوری فرانسه پیش شرط مراسم آزادانه در ایام کریسمس را کاهش شمار مبتلایان به حداکثر ۵۰۰۰ نفر در روز گذاشته است. اما در روزهای اخیر این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر یعنی تقریبا سه برابر بوده است. اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه هشدار داده که ممکن است موج دوم دوباره بلند شود.

در پایان ماه نوامبر دولت فرانسه اولین محدودیت‌های سختگیرانه را که از اواخر ماه اکتبر در این کشور برقرار شده بود، آغاز کرد. کلیه مغازه‌ها تحت شرایط بهداشتی بازگشایی شدند و به مردم اجازه داده شد حداکثر سه ساعت در روز آپارتمان خود را در شعاع ۲۰ کیلومتری بدون ارائه دلیل موجه ترک کنند. در دوران محدودیت‌های ماه اکتبر، پیاده روی یا دویدن فقط برای یک ساعت در شعاع یک کیلومتری خانه مجاز بود.

دیگر به گواهی نیازی نیست

نقض مقررات در فرانسه گران تمام می‌شود. جریمه این کار تا ۱۳۵ یورو خواهد بود. اما در میان همه سختگیری‌ها یک خبر تسکین‌دهنده مهم نیز برای مردم هست؛ از روز سه شنبه آینده فرانسوی‌ها دیگر مجبور نیستند با ارائه گواهی خانه خود را طول روز ترک کنند.

از زمان شروع قرنطینه شدید در تاریخ ۳۰ اکتبر عده کسانی که روزانه به کرونا مبتلا می‌شوند به شکل قابل توجهی کاهش یافت و از ۶۰ هزار مورد ابتلای روزانه جدید به زیر ۲۰ هزار مورد رسید.

فشار بر بیمارستان‌ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. ۳۰۰۰ بیمار کرونا به تازگی در بخش‌های مراقبت ویژه فرانسه تحت معالجه قرار گرفته‌اند که کاهشی ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. ماکرون قبلا گفته بود که هدف رساندن بیماران بخش مراقبت‌های ویژه به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بیمار تا ۱۵ دسامبر است.

اما تعداد مرگ و میرها به طرز گسترده‌ای افزایش یافته و به ۵۶ هزار و ۶۴۸ نفر در این کشور رسیده است. به همین دلیل هنوز امیدی به باز شدن رستوران‌ها و کافه‌ها و بسیاری مراکز دیگر نیست و آنها باید حداقل تا ژانویه سالی که فرا می‌رسد بسته بمانند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14390