کد مطلب:14374
تاریخ انتشار:18 آذر 1399 ساعت 15:03
چاپ چاپ

کرونا در آلمان؛ امکان تعطیلی فراگیر بین کریسمس و سال نوی میلادی

در صورتی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان کاهش پیدا نکند، به گفته وزیر بهداشت محدودیت‌های بیشتری اعلام خواهد شد.

در صورتی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان کاهش پیدا نکند، به گفته وزیر بهداشت محدودیت‌های بیشتری اعلام خواهد شد. ممکن است دوباره مغازه‌ها نیز تعطیل شوند. آمار کنونی بیش از ۱۴ هزار ابتلا در روز است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان تشدید محدودیت‌های کرونایی را ضروری دانسته است.
 
این در صورتی است که در کوتاه مدت رقم ابتلا به ویروس سارس-کوو۲ کاهش پیدا نکند. به گفته اشپان روزهای آینده در این باره تعیین کننده هستند.

وزیر بهداشت اقدامات ضربتی و فراگیر را برای ایجاد یک تغییر واقعی موفق‌تر دانسته است. او به شبکه تلویزیونی فونیکس گفته اگر در یکی دو هفته آینده تا قبل از ایام کریسمس نتیجه دلخواه به دست نیاید باید نخست‌وزیران ایالت‌ها دوباره در نشستی تازه تصمیمات جدید بگیرند.

اشپان این امکان را که در دور جدید محدودیت‌ها مغازه‌ها نیز تعطیل شوند دور از انتظار ندانسته است. تا کنون و در دور دوم نیمه تعطیلی تنها رستوران‌ها، استخرها، مراکز تفریحی و ورزشی تعطیل هستند. وزیر بهداشت آلمان همه چیز را وابسته به چند روز آینده و پایین آمدن تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ دانسته است.

امکان تعطیلی پس از کریسمس

روزنامه بیلد خبر داده که امکان دارد در فاصله بین کریسمس و سال نوی میلادی محدودیت‌های سخت‌تری اعمال شود. به گزارش این روزنامه پرتیراژ آلمانی صحبت از ۲۷ دسامبر تا سوم یا دهم ژانویه است. در این فاصله تنها سوپرمارکت‌ها باز خواهند بود.

در برخی ایالت‌ها مثل زاکسن در شرق آلمان احتمال دارد از دوشنبه آینده (۱۴ دسامبر) مغازه‌ها تعطیل شوند و تنها کسب و کارهای ضروری مثل فروشگاه‌های مواد غذایی باز بمانند.

در آخرین نشست نخست‌وزیران ایالت‌های آلمان با صدراعظم این کشور که اواخر ماه نوامبر برگزار شد به ایالت‌ها این امکان داده شد که درباره سایر محدودیت‌ها و مقررات خودشان با توجه با آمار ابتلا تصمیم بگیرند.

آمار روزانه بیش از ۱۴ هزار نفر

به گزارش موسسه روبرت کخ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به روز سه‌شنبه ۸ دسامبر تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس سارس-کوو۲ در سراسر آلمان گزارش شده است. این میزان ۴۵۰ مورد بیشتر از آمار روز سه‌شنبه هفته گذشته است.


آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ نیز در همین بازه زمانی ۴۲۳ نفر بوده و بدین ترتیب تعداد کل فوت شدگان به ۱۹ هزار و ۳۴۲ نفر رسیده است.

نگرانی سیاستمداران آلمان از آن جهت است که پس از پنج هفته نیمه تعطیلی آمار ابتلا کاهش نداشته است. هدفی که دولت آلمان تعیین کرده رسیدن به رقم ۵۰ مبتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در یک هفته است. در حال حاضر هیچ ایالتی در آلمان هنوز به این رقم دست پیدا نکرده است.

امکان برگزاری نشست زودرس

تا کنون قرار بود نشست بعدی نخست‌وزیران ایالت‌ها با صدراعظم آلمان روز ۴ ژانویه برگزار شود. در این میان اما از ضرورت یک نشست زودهنگام سخن رفته است.


نخست‌وزیر ایالت براندنبورگ به رادیوی rbb  گفته این نشست ممکن است همین پنج‌شنبه (۱۰ دسامبر) برگزار شود.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه در نشست ویدیویی فراکسیون ائتلاف دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی تاکید کرده که با مقرراتی که تا کنون اعمال شده نمی‌توان به هدف تعیین شده دست یافت و تعداد بالای مبتلایان با این محدودیت‌ها کم نخواهد شد.

به گفته مرکل  با این مقررات نمی‌توان از زمستان عبور کرد. صدراعظم گفته تصمیمات جدید باید پیش از کریسمس اتخاذ شوند.

 دولت‌های بایرن، زارلند و بادن وورتمبرگ موافق برگزاری نشست زودهنگام ایالت‌ها هستند اما دولت‌های برلین، برمن، نیدرزاکسن و تورینگن این اقدام را ضروری نمی‌دانند.

کابینه تعداد زیادی از ایالت‌ها نیز امروز در این باره نشست برگزار می‌‌کنند.
کارل لاوترباخ کارشناس سلامتی و بهداشت حزب سوسیال دموکرات به ایالت‌ها و دولت آلمان هشدار داده که هرچه زودتر برای اعمال محدودیت‌های تازه تصمیم بگیرند.

او به یک روزنامه آلمانی گفته است: «هرچه زودتر صدراعظم با نخست‌وزیران ایالت‌ها برای تسلط جدی بر اوضاع تصمیم‌گیری کنند بهتر است.»

این پزشک و متخصص اقتصاد سلامت خواهان آن شده تا بعد از ایام کریسمس تعطیلی‌های سخت‌‌تری اجرایی شوند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14374