کد مطلب:14324
تاریخ انتشار:11 آذر 1399 ساعت 11:48
چاپ چاپ

استفاده ۱۰۰ درصدی خانه‌های اسکاتلند از هیدروژن سبز برای نخستین بار در جهان

انرژی مورد نیاز خانه‌های اسکاتلندی‌ها برای اولین بار در دنیا به طور کامل از هیدروژن سبز تامین خواهد شد.

انرژی مورد نیاز خانه‌های اسکاتلندی‌ها برای اولین بار در دنیا به طور کامل از هیدروژن سبز تامین خواهد شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از انگجت، شرکت تنظیم مقررات انرژی انگلیس به نام "Ofgem" اعلام کرد که اسکاتلند قرار است اولین آزمایش‌های هیدروژن سبز در جهان را با گاز طبیعی برای پخت و پز و گرمایش در ۳۰۰ خانه جایگزین کند.

شرکت گاز اسکاتلند موسوم به "SGN" برای سیستم‌های گرمایشی و اجاق‌های گاز این خانه‌ها در بخشی از شهر "فایف" هیدروژن رایگان را برای استفاده بیش از چهار سال آنها در اختیار قرار خواهد داد.

هدف از این کار این است که ببینند آیا هیدروژن فاقد کربن، ساخته شده از آب و برق از طریق الکترولیز می‌تواند به بریتانیا در رسیدن به اهداف بدون کربن خود کمک کند یا نه.

شرکت "Ofgem" هجده میلیون پوند(۲۴ میلیون دلار) برای تأمین اعتبار این پروژه به عنوان بخشی از یک رقابت نوآوری که برای توسعه فناوری و زیرساخت‌های جدید پاک و سبز برگزار می‌شود، اهدا کرد. همچنین برای آزمایش های آفلاین در مورد استفاده از لوله‌های گاز طبیعی برای انتقال ایمن گاز هیدروژن پاک در مسافت‌های طولانی مبلغ ۱۲.۷ میلیون پوند(۱۷ میلیون دلار) تامین شده است.

هیدروژن امروز بیش از پیش در حال خودنمایی است، زیرا شرکت خودروسازی "تویوتا" نیز به تازگی از نسل دوم خودروهای هیدروژنی خود موسوم به "Mirai" رونمایی کرده است.

با این حال، بسیاری از محدودیت‌هایی که برای هیدروژن سبز در وسایل نقلیه وجود دارد، به همان اندازه برای سیستم‌های گرمایشی و لوازم خانگی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، الکترولیز هیدروژن فقط حدود ۸۰ درصد کارآمد است، به این معنی که ۲۰ درصد از برق مورد استفاده برای ایجاد آن هدر می‌رود و اگر به جای آن از برق برای تأمین انرژی سیستم‌های گرمایشی مرکزی مبتنی بر پمپ حرارتی استفاده شود، در بسیاری از موارد می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از کوره هیدروژنی باشد.

با این وجود، هنوز هم استفاده بالقوه از هیدروژن سبز در بریتانیا مهم تلقی می‌شود، زیرا ۸۵ درصد خانه‌ها با کوره گازی یا به قول انگلیسی‌ها "دیگ بخار" گرم می‌شوند.

انگلیس هدف خود را تعیین کرده است که تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را به طور کامل به صفر برساند.

"آنتونی گرین" از شبکه انرژی ملی به گاردین گفت: اگر واقعاً می‌خواهیم به یک آینده خالص بدون کربن برسیم، باید جایگزین‌های سبز مانند هیدروژن را جایگزین متان کنیم. کربن زدایی از بخش هایی مانند گرمایش دشوار است و اهمیت شبکه‌های گاز برای تأمین انرژی فعلی انگلیس به این معنی است که اگر بخواهیم انرژی کم کربن را به طور مطمئن به همه مصرف کنندگان ارائه دهیم، پروژه هایی از این دست بسیار مهم است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14324