کد مطلب:14313
تاریخ انتشار:9 آذر 1399 ساعت 16:35
چاپ چاپ

انتصاب رییس سازمان جنگل‌ها به عنوان رییس شورای حکام مرکز مدیریت حوزه آبخیز

وزیر جهاد کشاورزی در حکمی مسعود منصور - رییس سازمان جنگل‌ها - را به عنوان رییس شورای حکام مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی منصوب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در حکمی مسعود منصور - رییس سازمان جنگل‌ها - را به عنوان رییس شورای حکام مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی منصوب کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، طرح تاسیس مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در ایران در قالب موسسات تحت پوشش سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد - یونسکو - با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی در سی و هشتمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۳۹۴ در پاریس مورد تصویب قرار گرفت. متعاقباً، با تشکیل کمیته‌ای با محوریت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، پیش‌نویس موافقتنامه تاسیس با فرمت پیشنهادی یونسکو تهیه و در فروردین سال ۱۳۹۶ توسط وزارت جهاد کشاورزی جهت طرح در جلسه هیئت دولت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شد و پس از اعمال اصلاحات ابلاغی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، در تیر ماه ۱۳۹۶ در جلسه هیئت وزیران طرح و مشروط به تایید متن توسط وزارت امورخارجه تصویب شد.

شایان ذکر است در سال جاری با پیگیری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مراحل تکمیلی انجام و موافقتنامه تاسیس مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در اول مهر ماه سال جاری در قالب موسسات تحت پوشش سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با هدف ظرفیت سازی تبادل اطلاعات وارتقای دانش و فناوری در این زمینه توسط وزیر جهاد کشاورزی و دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران امضا و مبادله شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14313