کد مطلب:14205
تاریخ انتشار:27 آبان 1399 ساعت 10:37
چاپ چاپ

همکاری سازمان جنگل‌ها و سازمان محیط زیست برای تشدید حفاظت از منابع‌طبیعی کشور

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برای تشدید اقدامات حفاظتی در عرصه‌های منابع‌طبیعی کارگروه مشترک تشکیل دادند.

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برای تشدید اقدامات حفاظتی در عرصه‌های منابع‌طبیعی کارگروه مشترک تشکیل دادند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
دکتر مسعود منصور - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور - در نخستین جلسه مشترک با معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها با سازمان حفاظت محیط زیست کشور باید در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در حفاظت و مبارزه با آفات و بیماری ها در مناطق چهارگانه مسئول اجرایی سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها به عنوان همکار است اما در سایر مناطق، مسئولیت با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همکار سازمان محیط زیست است.

منصور در ادامه اظهارکرد: در پیشگیری و اطفای حریق مسئول و فرمانده اصلی در مناطق چهارگانه، محیط زیست و سازمان جنگل‌ها موظف به همکاری با این سازمان و در سایر مناطق شرایط بر عکس حاکم است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر اینکه هر دو مجموعه باید گشت و مراقبت را در منطقه هیرکانی افزایش دهند تا از قاچاق چوب جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: در حوزه جنگل‌های هیرکانی باید مراقبت‌ها را تشدید و این موضوع را به صورت دستورالعمل به تمام استان‌ها ابلاغ کنیم.

منصور ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل گارگروه مشترک کاری بین دو سازمان جنگل‌ها و محیط زیست تصریح کرد: موضوعات مهمی که باید در دستور کار کارگروه قرار گیرد، استفاده از منابع صندوق ملی محیط زیست، برنامه‌های حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و موضوعات لحاظ شده در برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: ما می‌توانیم احکام مشترکی را به دولت پیشنهاد دهیم که در پیشبرد اهداف منابع طبیعی و محیط زیست موثر باشد و در بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره طرح کاداستر سواحل و جنگل‌ها گفت: قوانین مربوط به سواحل در کشور مغفول مانده است و ما تا پایان سال تمام سواحل و جنگل‌های کشور را کاداستر و سند دار می‌کنیم.

در ادامه این جلسه، کیومرث کلانتری - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور- اظهار کرد: این یک فرصت استثنایی است که سازمان محیط زیست بتواند با سازمان جنگل ها همکاری داشته باشد.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها و محیط زیست مکمل هم هستند و باید بین این دو دستگاه هم افزایی بیشتری ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور کلانتری درباره صندوق ملی محیط زیست گفت: سازمان جنگل‌ها باید از فرصت صندوق ملی محیط زیست برای دریافت تسهیلات استفاده کند چرا که این صندوق مکانیزم لازم برای انجام امور محیط زیستی و ارائه تسهیلات را دارد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14205