کد مطلب:14019
تاریخ انتشار:6 آبان 1399 ساعت 12:40
چاپ چاپ

جلوگیری از تضییع حقوق مردم با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی

طرح کاداستر جزو تکالیف قانونی است که با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح، اجرای آن مهم ترین اولویت مجموعه منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در راستای قانون جامع کاداستر در حال اجرا است که با اجرای این طرح علاوه بر تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال، از تضییع حقوق مردم نیز جلوگیری خواهد شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علینقی حیدریان در سی و سومین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران از تحویل اسناد تک برگ کاداستری صادر شده به میزان بیش از ۷۹ هزار هکتار از اراضی ملی این استان خبرداد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: این میزان اسناد تک برگ صادر شده مربوط به عرصه های ملی شهرستان های ری، دماوند، فیروزکوه، ورامین، پیشوا، شهریار، ملارد و شمیرانات است که با تعامل و همکاری ادارات ثبت شهرستان های استان تهران صادر شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح استان تهران از سرعت خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل خوبی که بین ادارات کل ثبت و منابع طبیعی ایجاد شده است و عزم و اراده ای که وجود دارد اجرای این طرح از سرعت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده که امیدواریم با تلاش و پیگیری های همه جانبه شاهد سرعت بیشتری برای روند اجرای این طرح در سطح استان تهران باشیم.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن مهم برشمردن اجرای طرح کاداستر برای اراضی ملی و دولتی تأیید کرد: طرح کاداستر جزو تکالیف قانونی است که با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح، اجرای آن مهم ترین اولویت مجموعه منابع طبیعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این جلسه با حضور مسئولان ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد شهرستان های فیروزکوه، دماوند و ملارد و دیگر اعضای کارگروه برخی پلاک های ثبتی این شهرستان ها پیگیری شدند و مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/14019