کد مطلب:1301
تاریخ انتشار:3 اسفند 1392 ساعت 12:38
چاپ چاپ

طرح الکترونیکی بازیافت در شمال تهران اجرا شد

شهروندان منطقه 3 تهران می توانند به صورت الکترونیکی پسماندهای خشک منازل خود را تحویل دهند و در قرعه کشی هفتگی اداره بازیافت شرکت کنند.

شهروندان منطقه 3 تهران می توانند به صورت الکترونیکی پسماندهای خشک منازل خود را تحویل دهند و در قرعه کشی هفتگی اداره بازیافت شرکت کنند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از "تهران سما"، قاسم نجاری - رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 3 با اعلام این خبر گفت : در جهت تهیه بانک اطلاعاتی جامع ، افزایش میزان مشارکت و سهولت خدمات رسانی به شهروندان و بهره مندی از نظرات و انتقادات آنان درراستای تفکیک مواد از مبدا، سایت اداره بازیافت شهرداری منطقه 3 به آدرس www.ebazyaftm3.com راه اندازی شده است و شهروندان می توانند با وارد شدن به این سایت درخواست خود را مبنی برجمع آوری پسماند خشک و همچنین سئوالات و انتقادات خود را وارد سایت کنند.
نجاری خاطرنشان کرد: پس از ثبت درخواست از سوی شهروندان ،خودروهای ویژه بازیافت به در منازل آنان مراجعه و در قبال جمع آوری پسماند خشک به آنها کیسه های آبی رنگ و یا در صورت نیاز مخازن ویژه را اهدا می کنند ضمن اینکه این شهروندان در قرعه کشی هفتگی انتخاب شهروندان نمونه شرکت داده می شوند.
وی تصریح کرد: تفکر بازیافت زباله به منظور جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی، کاهش مصرف انرژی و تقلیل میزان زباله برای کاهش هزینه‌های دفع و تغییر الگوی مصرف به وجود آمد.
نجاری افزود: با توجه به این که پسماندهای خشک مواد فاسد شدنی نیستند، بهترین روش جمع‌آوری آن، از در منازل ، اداره‌ها و مدارس قبل از مخلوط شدن با بقیه پسماندها است.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1301