کد مطلب:12924
تاریخ انتشار:14 مهر 1399 ساعت 16:28
چاپ چاپ

در کوبا هم اثری از گردشگر نیست

حالا در این جزیره بسیار متکی به گردشگری، اثری از گردشگر نیست.

شش ماه از اعمال یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین قرنطینه جهان در کوبا می‌گذرد و در نتیجه آن شمار گردشگران در این کشور همچون بسیاری از نقاط جهان با کاهش قابل ‌توجه مواجه شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از سی ان ان، تمامی سفرهای تجاری هوایی و دریایی کوبا از دوم آوریل به حالت تعویق درآمده و هر فردی برای ورود به کوبا باید مجوز ویژه از دولت دریافت کند.

درحالی‌که اعمال قوانین سختگیرانه قرنطینه در کوبا سبب کاهش گسترش ویروس کرونا در این کشور شده، اقتصاد کوبا نیز در نتیجه این محدودیت‌ها به شدت خسارت دیده است.

حالا در این جزیره بسیار متکی به گردشگری، اثری از گردشگر نیست.

«الهاندور» که یک راننده ماشین «چوی» است یکی از چندین کوبایی است که شغلی مرتبط با گردشگری دارد و حالا مشکلات ناشی از ویروس کرونا را احساس می‌کند.

این راننده که پیش‌تر با حمل و نقل گردشگران به نقاط دیدنی هاوانا درآمد کسب می‌کرد می‌گوید: «هیچ گردشگری نیست. درآمدی وجود ندارد و ما فکر نمی‌کردیم این شرایط این‌قدر طولانی شود.»

زمانی که در ماه مارس سه مورد از نخستین مبتلایان به ویروس کرونا در کوبا که هر سه گردشگران ایتالیایی بودند شناسایی شدند و روند افزایش مبتلایان ادامه یافت، دولت کوبا گردشگری، رستوران‎ها و سواحل را تعطیل کرد.

حالا هتل‌های جدید دولتی خالی هستند و خیابان‌های «هاوانای قدیم» که همیشه مملو از گردشگران و ساکنان بودند این روزها همچون موزه‌ها غرق در سکوت هستند.

به نظر می‌رسد محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در کوبا که شامل اجباری بودن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و محدودیت سفر داخلی می‌شود بی‌تاثیر نبوده‌ است.

تا روز دوم اکتبر، وزارت بهداشت کوبا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را ۵۷۱۸ نفر و تعداد موارد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس را ۱۲۲ مورد گزارش کرده که این آمار کمترین آمار در بین کشورهای محدوده کارائیب و آمریکای لاتین است.

در ماه جولای، دولت کوبا به بازدیدکنندگان خارجی اجازه داد تا به بخش مشخص و کوچکی از کوبا که به غیر از کارکنان هتل ارتباطی با ساکنان کوبا نداشته باشند، سفر کنند، که تاکنون تعداد کمی از گردشگران به این منطقه سفر کرده‌اند.

اواخر ماه سپتامبر بود که دولت کوبا روند کاهش محدودیت‎های قرنطینه در هاوانا را آغاز کرد و مجوز بازگشایی رستوران‌ها و سواحل ضمن کاهش ظرفیت صادر شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12924