کد مطلب:12877
تاریخ انتشار:7 مهر 1399 ساعت 11:12
چاپ چاپ

اولویت گردشگران کنونی در انتخاب مقصد چیست؟

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در فصل تابستان سال جاری، در اروپا و مناطقی از جنوب شرقی آسیا، شاهد بهبود قابل‌توجه تقاضای سفر داخلی بوده‌ایم.

تاثیر طولانی‌مدت بیماری کووید-۱۹ بر نحوه سفر کردن تا حدودی نامشخص است، اما نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که سطح آسایش کاربران و اولویت‌ها تغییر کرده است. این موارد، می‌تواند تغییرات دیگری در این صنعت، ایجاد کند که فراتر از همه تاثیرات کروناویروس باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از سایکولوژی نیوز، بحران شیوع بیماری کووید- ۱۹ باعث شده تا مسافران نسبت به رعایت موارد بهداشتی، بیش‌ازاندازه آگاه باشند. به همین دلیل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مسافرتی و مشاغل مربوط، باید پروتکل‌های بهداشتی را ارتقاء دهند و مسافران را تشویق کنند که پایداری را در ذهن داشته باشند.

محققان اظهار کردند: در تابستان، زمانی که محدودیت سفر در دوران کرونایی، اندکی کاهش یافت، حجم گردشگری افزایش پیدا کرد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در فصل تابستان سال جاری، در اروپا و مناطقی از جنوب شرقی آسیا، شاهد بهبود قابل‌توجه تقاضای سفر داخلی بوده‌ایم. اگرچه، این روندها اندکی دلگرم‌کننده است، اما می‌دانیم که مسیر بهبودی، دست‌انداز دارد و با افزایش و کاهش نرخ عفونت، قله‌ها و مسیرهای دیگری به وجود خواهد آمد.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که اقدامات احتیاطی بهداشت و ایمنی، عامل مهمی در انتخاب محل اقامت نسبت به قیمت است و برشدت نوع مقصد موردنظر تاثیر دارد. اینکه عادات جدید، موقتی باشد یا فراتر از بیماری همه‌گیری باقی بماند، هنوز مشخص نیست.

گزارشی که روزهای اخیر، انجمن مسافرتی آسیا و اقیانوسیه، تحقیقات سازمان‌های مختلف ازجمله مجمع جهانی اقتصاد منتشر کرده، نحوه تغییر رفتارهای کاربران در منطقه و اقدامات اپراتورها را نشان می‌دهد. این گزارش نشان می‌دهد که موارد احتیاطی سلامتی و ایمنی، اکنون از قیمت مکانی که انتخاب می‌شود، مهمتر است و این مورد به‌شدت بر نوع انتخاب مقصد تاثیر دارد.

۷۲ درصد از مسافران در نظرسنجی اعلام کردند: قبل از تصمیم‌گیری برای سفر، فرهنگ مسئولیت اجتماعی مقصد را در قبال جلوگیری از شیوع ویروس در نظر می‌گیرند و ۷۳ درصد به مناطق شلوغ سفر نمی‌کنند.

به‌عبارت‌دیگر، کاربران درباره مسافرت به مکان‌هایی بیشتر اطمینان دارند که تماس با دیگران به حداقل برسد و به‌گونه‌ای کنترل شود که خطر ابتلا به بیماری نیز کاهش یابد.

برای تمام افراد مرتبط در این کار، از مدیران تا مقامات و صاحبان مشاغل گردشگری این موضوع واضح است که تنها رعایت موارد بهداشتی و ایمنی مهم نیست و ایجاد اطمینان به گردشگران در بازگشت به گذشته نیز نقش مهمی دارد.

تغییرات ساده و مشهود، مانند تغییر منوی چاپی رستوران‌ها به منوهای غیرقابل تماس می‌تواند تاثیر زیادی در جذب گردشگر ایجاد کند.

یکی دیگر از این موارد موثر، اشتراک موارد بهداشتی و رعایت پروتکل‌های هتل  با مسافران است. در برخی از نرم‌افزارهای جستجو، نشان داده‌شده که مواردی که از این طریق، اقدامات بهداشتی و ایمنی را رعایت کردند ۱۶ درصد بیشتر بازدید داشته‌اند.

البته، برای دستیابی به بهبودی کامل، عوامل بسیاری وجود دارد که خارج از کنترل صنعت گردشگری است و شامل محدودیت‌ها، میزان شیوع بیماری و سرعت تولید واکسن مناسب است، اما این موارد دلایلی نیستند که رعایت اقدامات صحیح و شفاف را نادیده بگیریم.

رعایت این موارد، برای موفقیت مقصد در افزایش تعداد گردشگر به سطح قبل از همه‌گیری و فراتر از آن و مقابله با چالش‌های آینده صنعت در طولانی‌مدت ضروری است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12877