کد مطلب:12871
تاریخ انتشار:6 مهر 1399 ساعت 12:59
چاپ چاپ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات خبرداد

اخراج ۲۰ هزار رأس دام غیر مجاز از مراتع ییلاقی لار

در طول مدت اجرای مدیریت چرای دام در مراتع ییلاقی لار، ۵۱ فقره پرونده تخلف برای دامداران متخلف تشکیل شد و حدود ۲۰ هزار رأس دام غیر مجاز از این مراتع اخراج شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: در طول مدت اجرای مدیریت چرای دام در مراتع ییلاقی لار، ۵۱ فقره پرونده تخلف برای دامداران متخلف تشکیل شد و حدود ۲۰ هزار رأس دام غیر مجاز از این مراتع اخراج شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حسن شکری با بیان اینکه وسعت مراتع ییلاقی لار حدود ۷۳ هزار هکتار است، گفت: ظرفیت چرای دام مجاز در این مراتع بیش از ۹۰ هزار رأس دام است که هرساله و در زمان فصل چرا، این مراتع میزبان دام هایی از استان های سمنان، البرز و شهرستان های جنوب استان تهران است.

وی یکی از دغدغه های اصلی مجموعه منابع طبیعی را جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به این مراتع دانست و اظهارکرد: با توجه به اینکه سد لار به عنوان یکی از منابع تأمین کننده آب شرب تهران در این منطقه واقع شده است، اجرای پروژه مدیریت چرا و جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. بر همین اساس مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه کارشناسان مربوطه در قالب اکیپ های گشت و مراقبت در طول مدت اجرای این پروژه منطقه را تحت نظارت و کنترل دارند و ضمن جلوگیری از ورود دام غیر مجاز با افراد متخلف نیز برخورد قانونی به عمل آورده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران همزمان با فرا رسیدن فصل پائیز، فصل چرای دام در مراتع ییلاقی لار و دیگر مناطق ییلاقی استان تهران به پایان رسیده و پروژه مدیریت چرا در مراتع میانبند آغاز شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12871