کد مطلب:12861
تاریخ انتشار:5 مهر 1399 ساعت 13:05
چاپ چاپ

مروارید قرون وسطایی در دل دریا

این جزیره از ابتدا در نواحی شمال غربی اروپا به عنوان یکی از مناطق مهم کشور فرانسه بوده است.

کشور فرانسه از دسته کشورهایی است که گردشگران برای سفر به آن باید کاملا برنامه‌ریزی داشته باشند چرا که این کشور جاذبه‌های دیدنی فراوانی را در خود جای داده است؛ یکی از این مکان‌ها که گردشگران باید حتما در سفر به فرانسه از آن بازدید داشته باشند جزیره «سنت میشل» است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این جزیره به واسطه معماری خاص، زیبایی منحصر به فرد اطرافش و افسانه‌های باستانی که در تاریخ خود دارد به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های فرانسه در چندین سال اخیر تبدیل شده است. این جزیره دو ناحیه نرماندی و برتاین را به یکدیگر متصل کرده و بازدید برای گردشگران را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

این جزیره از ابتدا در نواحی شمال غربی اروپا به عنوان یکی از مناطق مهم کشور فرانسه بوده است و صومعه‌ای که در آن ساخته شده، قبل از اینکه در نبردهای اروپای غربی به نماد تبدیل شود یکی از مهم‌ترین مراکز فراگیری علوم و پرورش مذهبیون محسوب می‌شده است.

صومعه مشهور این جزیره بر روی صخره گرانیتی کوچکی در دهانه رودخانه کوئنون قرار دارد. سنت میشل علاوه بر این صومعه یا کلیسا میزبان شهری قرون وسطایی است. این شهر یکی از معدود مناطق فرانسه است که دیوارها و استحکامات دفاعی قرون وسطایی خود را حفظ کرده و هنوز هم افرادی در آن ساکن هستند.

همانطور که گفته شد، این جزیره افسانه‌های زیادی با خود به همراه دارد، یکی از آن‌ها داستان تبدیل شدن این جزیره به زیارتگاهی برای زائران مسیحی است، گفته می‌شود در قرن هشتم اسقف آورانچش ادعا می‌کند که میکائیل را دیده و میکائیل او را به ساخت کلیسا بر فراز جزیره‌ای دورافتاده ترغیب کرده است.

کلیسا که در سال ۷۰۸ میلادی بر فراز جزیره سنت میشل بنا شده است، در حال حاضر یکی از پربازدیدترین ابنیه تاریخی فرانسه به حساب می‌آید و معماری قرون وسطایی آن چشم بازدیدکنندگان را خیره می‌کند، البته ساخت این کلیسا به یک باره اتفاق نیفتاده و ساختمان آن در دوره‌های مختلف و با معماری‌های متفاوت تکمیل و بازسازی شده است.

گفته می‌شود در قرن هفدهم صومعه یا کلیسای جزیره سنت میشل که در اوایل انقلاب فرانسه به عنوان زندان مورد استفاده بوده است، به روی راهبان مسیحی بازگشایی شده و امروزه تعدادی از راهبان مسیحی هنوز در آن زندگی می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این جزیره راه رسیدن به آن است که تحت تاثیر جزر و مد دریا قرار دارد، سنت میشل سال‌هاست که جزر و مدی ۱۵ متری را تجربه می‌کند و همین اتفاق در اطراف جزیره است که آن را به قلعه‌ای دست‌نیافتنی تبدیل کرده است.

در حال حاضر اما تنها راه ارتباطی جزیره با خشکی، یک جاده است که اطراف آن پر از ماسه روان و سنگ است و گاهی نیز در شرایط آب‌وهوایی با وجود طغیان دریا جاده به زیر آب می‌رود.

ساخت این راه برای عبور افراد به خصوص گردشگران و فعالیت‌های افراد در این منطقه در حال حاضر باعث شده سنت میشل با خطر رسوب‌گذاری مواجه شود و احتمال اینکه جزیره به محاصره زمین‌های خشک در آید بیشتر باشد، اما برای رفع این مشکل و حفظ ماهیت دریایی این جزیره اقداماتی انجام شده است.

این جزیره بارها به دلیل بلندترین جزر و مد، سنگ‌های شیب‌دار و معماری خاص خود میزبان گروه‌های فیلمبرداری سینمایی نیز بوده است و حضور این جزیره در فیلم‌های سینمایی باعث شده افراد زیادی برای بازدید از آن و سفر به این منطقه برنامه‌ریزی داشته باشند، چرا که حضور در این جزیره قوه خیال بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزد و آن‌ها را به تصور رویاهایشان در این جزیره وامی‌دارد.

گفته می‌شود اولین ساکنان این جزیره قوم باستانی «سلت» بوده‌اند که محل اقامت خود را «مونت تمپ» نام‌گذاری کرده بودند؛ در زمان سکونت این قوم اطراف جزیره سنت میشل را جنگل‌هایی انبوه پوشانده بودند که بعدها با بالا آمدن آب این جنگل‌ها از بین رفته و تنها زمینی خشک باقی‌ مانده است.

جزیره «مونت سن میشل» به عنوان یکی از گنجینه‌های ملی کشور فرانسه و اولین بنای تاریخی در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که همین مورد، می‌تواند بازدید از آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های زندگی گردشگران تبدیل کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12861