کد مطلب:12822
تاریخ انتشار:30 شهریور 1399 ساعت 13:37
چاپ چاپ

احتمال افزایش ۶ برابری تولید زباله‌های پلاستیکی در جهان

محققان هشدار دادند: تا سال ۲۰۳۰ میزان زباله های پلاستیکی در جهان افزایش شش برابری خواهد داشت.

محققان هشدار دادند: تا سال ۲۰۳۰ میزان زباله های پلاستیکی در جهان افزایش شش برابری خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به رغم تعهدات متعدد جهانی به منظور مقابله با مقادیر قابل توجهی از زباله های پلاستیکی که محیط زیست سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده، رشد تولید زباله های پلاستیکی از تلاش های صورت گرفته برای کاهش آن فراتر رفته است.

همچنین محققان در این بررسی تاکید کردند در صورتیکه دولتها تنها به دستورالعملهای موجود اکتفا کنند تولید سالانه این زباله ها در مسیر افزایشی قرار میگیرد و تا سال ۲۰۳۰ بیش از شش برابر بیشتر میشود.

تحلیل جهانی حجم پلاستیکهای تولید شده که کره زمین را آلوده میکند اهداف و روشهایی را ارزیابی میکند که ما را قادر میسازد تا به کاهش جهانی زباله های پلاستیکی دست پیدا کنیم. در حال حاضر برآوردها حاکی از آن است که هر سال حدود هشت میلیون تن زباله پلاستیکی وارد اقیانوسها، دریاچه ها و رودخانه های جهان میشود.

هرچند مدلهای ریاضی جدید حاکی از آن است تا سال ۲۰۳۰ میزان سالانه زباله های پلاستیکی ۱۷۳ کشور به ۵۳ میلیون تن افزایش پیدا میکند.

همچنین این مطالعه سناریوهای آتی برای تحقق کاهش جهانی زباله های پلاستیکی به کمتر از هشت میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ با استفاده از استراتژیهای موجود از جمله کاهش زباله پلاستیکی، بهبود مدیریت پسماند و پاکسازی محیط زیست را مدلسازی کرده است.

به گزارش گاردین، در این مطالعه آمده است: به منظور تحقق این هدف لازم است زباله های پلاستیکی حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند و مدیریت پسماند پلاستیکی در کشورهای کم درآمد از شش به ۶۰ درصد افزایش پیدا کند. همچنین پاکسازی ۴۰ درصد از زباله های تولیدی در سال ضروری است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12822