کد مطلب:12779
تاریخ انتشار:23 شهریور 1399 ساعت 16:10
چاپ چاپ

۲۴ راس از حیات وحش دماوند تلف شدند

در هفته گذشته ۲۴ لاشه مربوط به کل، بز، قوچ و میش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند کشف و نمونه‌برداری لازم برای تشخیص علت مرگ آنها انجام و به دامپزشکی ارسال شد.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در هفته گذشته ۲۴ لاشه مربوط به کل، بز، قوچ و میش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند کشف و نمونه‌برداری لازم برای تشخیص علت مرگ آنها انجام و به دامپزشکی ارسال شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد فریدی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: ماموران اجرایی محیط زیست دماوند در هفته گذشته طی پایش منطقه، بصورت موردی با لاشه شش کل و بز و ۱۸ قوچ و میش مواجه و اقدام به جمع آوری لاشه ها و دفع بهداشتی آنها کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی پنج روز گذشته هیچ لاشه جدید و یا علایم بیماری در حیات وحش مشاهده نشده است، گفت: بنابر اعلام اولیه دامپزشکی، علت مرگ این گونه ها پی پی آر، یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک اعلام شد اما هنوز بطور قطعیت نمی‌توان این موضوع را تایید یا رد کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند بیان داشت: این موضوع نیازمند آزمایشات و بررسی بیشتر درصورت مشاهده تلفات جدید و یا بیماری در حیات وحش است که در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ضدعفونی آبشخورها و چشمه‌ها و اطراف آن که محل اصلی حضور حیات وحش است از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط بود.

فریدی همچنین از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف لاشه ۲ راس کل وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند خبر داد و خاطرنشان کرد: در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت شرق استان تهران لاشه دو راس کل وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید کشف شد.

وی گفت: متخلف پس از تعقیب و گریز طولانی از محل متواری شد که با توجه به شناسایی وی، پیگیری لازم از طریق مراجع قضایی و انتظامی انجام و با اخذ دستور قضایی این شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف محیط زیستی و یا صید و شکار غیرمجاز، موضوع را بلافاصله از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12779