کد مطلب:12777
تاریخ انتشار:23 شهریور 1399 ساعت 14:04
چاپ چاپ

اجرای ۲۰۰هکتاری زراعت چوب در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد طی سال جاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۰۰ هکتار زراعت چوب در جنگل‌های این استان طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۰۰ هکتار زراعت چوب در جنگل‌های این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، «غلام‌حسین حکمتیان اصل» افزود: مشوق‌های خوبی برای توسعه زراعت چوب در کهگیلویه و بویراحمد جهت مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شده است.

وی اظهارکرد: به ازای هر هکتار یک هزار اصله نهال رایگان اعطای می  شود، واگذاری زمین های منابع ملی به متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی از جمله حمایت‌های در نظر گرفته شده برای تحقق توسعه زراعت چوب در این استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به ازای هر هکتار زراعت چوب هشت میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با چهار سال تنفس پرداخت می شود.

حکمتیان اصل با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هکتار زراعت چوب در استان ایجاد شده است، عنوان کرد: زراعت چوب صنعتی پر درآمد و در عین حال فرصتی برای حفظ جنگل‌های زیبای زاگرس از پدیده غیرقانونی قاچاق چوب است.

به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد، وی بیان کرد: "صنوبر" و "اوکالیپتوس" از گونه‌های مستعد در کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه زراعت چوب است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12777