کد مطلب:12772
تاریخ انتشار:22 شهریور 1399 ساعت 15:37
چاپ چاپ

مقصد گردشگری مهم مکزیک بازگشایی شد

«تئوتیئواکان»، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مکزیک پس از پنج ماه تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان بازگشایی شد.

«تئوتیئواکان»، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مکزیک پس از پنج ماه تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان بازگشایی شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از رویترز، روز پنجشنبه گروه کوچکی از گردشگران موفق شدند از «تئوتیئواکان» که در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی مکزیکوستی واقع شده و زمانی بزرگترین شهر قاره آمریکا محسوب می‌شد، بازدید کنند.

فقط ۳۰۰۰ نفر در روز اجازه بازدید از این محوطه تاریخی را خواهند داشت، استفاده از ماسک الزامی خواهد بود و دمای بدن بازدیدکنندگان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در نخستین روز بازگشایی این مکان، گردشگران معدودی از معبر اصلی این مکان که با عنوان «خیابان مردگان» شناخته می‌شود، بازدید کردند؛ با این حال اجازه بازدید از سه هرم بلند این مکان را نداشتند.

دو موزه محلی نیز همچنان تعطیل باقی خواهند ماند.

تاکنون حدود ۶۵۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و حدود ۷۰هزار مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس در مکزیک به ثبت رسیده است.

به گفته کارشناسان، «تئوتیئواکان» زمانی خانه حدود ۱۰۰ هزار نفر بوده است و در  فاصله بین ۱۰۰ سال پیش از میلاد تا ۵۵۰ پس از میلاد به شهری غنی تبدیل شد.

«تئوتیئواکان» در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12772