کد مطلب:12767
تاریخ انتشار:21 شهریور 1399 ساعت 13:19
چاپ چاپ

«تنهاترین فیل دنیا» پس از ۳۵ سال به طبیعت بازگردانده می‌شود

فیلی که برای ۳۵ سال در باغ‌ وحشی در پاکستان به سر می‌برد سرانجام اجازه یافت به طبیعت بازگردد.

فیلی که برای ۳۵ سال در باغ‌ وحشی در پاکستان به سر می‌برد سرانجام اجازه یافت به طبیعت بازگردد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این فیل به نام کاوان که «تنهاترین فیل دنیا» لقب گرفته بود در باغ‌وحش شهر اسلام‌آباد پاکستان به سر می‌برد. کاوان در سال ۲۰۱۲ پس از مرگ شریکش تنها شد.

بنا به گفته مقامات مسئول، این فیل که آزمایش‌های پزشکی را پشت سر گذاشته اکنون به احتمال زیاد به کامبوج منتقل خواهد شد تا در کنار گله فیل‌ها زندگی تازه‌ای را آغاز کند.

پیش‌تر در ماه مه دادگاه عالی پاکستان حکم به بستن باغ وحش «مرغزار» اسلام‌آباد به دلیل شرایط نامناسب داده بود.

وضعیت اسفبار نگهداری از حیوانات در این باغ‌ وحش باعث جلب توجه فعالان حقوق حیوانات شد و گروهی از علاقه‌مندان حیات وحش و همچنین هنرمندانی همچون «شر» خواننده آمریکایی با به راه‌انداختن کارزاری خواستار آزادی این فیل شده بودند.

آزمایش‌های پزشکی نشان داده است که هرچند این فیل نشانه‌هایی از سوءتغذیه دارد، با این حال از اضافه وزن رنج می‌برد. مسئولان گفته‌اند که او به لحاظ بدنی به اندازه کافی قوی است که بتواند شرایط انتقال را تحمل کند.

فعالان حقوق حیوانات گفته‌اند که سال‌های تنهایی و شرایط بد زیستی باعث شده است تا او علاوه بر مشکلات فیزیکی دچار مشکلات رفتاری نیز بشود.

به گفته سخنگوی انجمن حمایت از حقوق حیوانات «چهارپنجه» این فیل برای ساعت‌ها سرش را به عقب و جلو تکان می‌دهد که نشانگر سر رفتن حوصله اوست.

این انجمن از سال ۲۰۱۶ پیگیر آزادی این فیل بوده است.

مارتین بوئر، سخنگوی انجمن «چهار پنجه» درباره دیگر حیوانات باغ‌وحش اسلام ‌آباد گفت: «متاسفانه برای نجات دو شیر این باغ ‌وحش خیلی دیر شده است چرا که وقتی نگهبانان محلی می‌خواستند با برافروختن آتش در قفس‌شان آن‌ها را به حرکت به سمت محفظه انتقال ترغیب کنند، جان باختند.»

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12767