کد مطلب:12765
تاریخ انتشار:21 شهریور 1399 ساعت 10:11
چاپ چاپ

فرماندار دنا خبر داد

مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع ۲ نقطه از منطقه حفاظت شده دنا

ارتفاعات سینه نمک روستای میمند در محدوده منطقه حفاظت شده دنا از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه دچار آتش سوزی شده است.

ارتفاعات سینه نمک روستای میمند در محدوده منطقه حفاظت شده دنا از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایسنا، باوجود تلاش نیروهای مردمی و محیط زیست وزش باد شدید مهار آتش را با کندی و سختی مواجه کرده است.

عبدالحمید پناهی، فرماندار شهرستان دنا از وقوع دو مورد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دنا طی امروز(پنجشنبه ۲۰ شهریورماه) خبر داد و گفت: یک مورد آتش سوزی در ارتفاعات روستای "کَرَه" و آتش سوزی دیگر در ارتفاعات "میمند" رخ داده است.

وی آتش سوزی روستای"کَرَه" در ساعات اولیه مهار و خاموش شد، افزود: حدود ۵ هزار متر جنگل و مرتع در پی این آتش سوزی طعمه حریق شد.

پناهی اظهارکرد: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه "میمند" در محدوده منطقه حفاظت شده دنا روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه آغاز شد که مهار و خاموش شد اما امروز پنجشنبه ساعت ۱۲ ظهر مجددا شعله ور شد و در یک مرحله دیگر بعلت وزش باد شدید روشن شد که با تلاش نیروها ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه مهار و خاموش شد.

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی، دهیاران و شوراهای روستاهای اطراف منطقه دچار حریق شده و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان و استان برای مهار و خاموش کردن دو آتش سوزی تلاش و همکاری کردند.

پناهی در خصوص علت آتش سوزی ها تصریح کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست اما به احتمال زیاد عامل انسانی است.

وی در رابطه با میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی ها ادامه داد: آتش سوزی منطقه "کَرَه" حدود ۵ هزار متر بوده اما هنوز خسارات آتش سوزی منطقه "میمند" مشخص نیست.

فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: دو اکیپ از نیروها تا صبح فردا در منطقه حضور خواهند داشت تا در صورت شلعه ور شدن مجدد به موقع مهار و اطفا شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12765