کد مطلب:12720
تاریخ انتشار:12 شهریور 1399 ساعت 13:54
چاپ چاپ

اخذ سند کاداستری برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین

با توجه به اجرای «طرح ۹ در ۹۹» تاکنون برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین سند تک برگ کاداستری اخذ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین گفت: با توجه به اجرای «طرح ۹ در ۹۹» تاکنون برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین سند تک برگ کاداستری اخذ شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایسنا، اصغر سپه وند درباره جزئیات اجرای این طرح در سطح شهرستان ورامین گفت: یکی از محورهای ۹گانه اعلامی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی است که در این خصوص با تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود دارد، تاکنون برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه های ملی این شهرستان اسناد تک برگ کاداستری اخذ شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های جهشی ۹ گانه، مدیریت و بهره برداری از مراتع است که در این خصوص برای ۱۹۶ هزار هکتار از مراتع شهرستان ورامین طرح های مرتعداری تهیه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح ۱۳۰۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی گز مورد شناسایی قرار گرفته است که تهیه طرح برای عملیات حفاظتی، زادآوری و احیا در دستور کار است.

سپه وند به احاله مدیریت و بهره وری پارک های جنگلی اشاره و اظهارکرد: با توجه به تکلیف قانونی، پارک جنگلی ۳۵.۵ هکتاری شهرستان قرچک به شهرداری این شهرستان احاله شد.

وی درباره پوشش حفاظتی به عنوان یکی دیگر از فعالیت های ۹ گانه جهشی در سال جاری خاطر نشان کرد: پوشش حفاظتی با هدف حفاظت بهتر و بیشتر از عرصه های منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد که در این خصوص عرصه های ملی به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی از لحاظ چرای دام، آتش سوزی، تصرفات و قاچاق چوب های تاغ بلوک بندی شده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین در زمینه توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد: به منظور تسریع در مکاتبات و رسیدگی، کلیه مکاتبات و استعلامات به صورت الکترونیک انجام می پذیرد و ارتباط با شبکه های دولت برقرار است.

وی اضافه کرد : درخصوص اقدامات لازم برای اخذ حقوق دولتی تاکنون ۴۰ پرونده جهت وصول مطالبات دولتی ناشی از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی در مراجع قضائی تشکیل و طی شش ماهه سال جاری مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال مطالبات اخذ و به خزانه واریز شده است.

سپه وند تشکیل یک مورد تعاونی فراگیر بهره برداران شهرستان ورامین و عضویت در صندوق منابع طبیعی را از دیگر فعالیت های ۹ گانه برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی به طرح های محوری سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۵۰۰ هکتار طرح احداث هلالی های آبگیر و مدیریت پرورشی در تاغزارهای ورامین و ۲۰۰هکتار احداث هلالی های آبگیر به همراه کاشت بذر درمنه دشتی در حوزه آبخیز سیاهکوه ورامین به مرحله اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12720