کد مطلب:12706
تاریخ انتشار:9 شهریور 1399 ساعت 13:45
چاپ چاپ

تظاهرات بزرگ در موریس علیه نشت نفت و مرگ دلفین‌ها

هزاران نفر در اعتراض به نحوه برخورد مقام های موریس با نشت عظیم نفتی و کشف لاشه ۳۹ دلفین در پورت لوئیس، پایتخت این کشور، تظاهرات کرده اند.

هزاران نفر در اعتراض به نحوه برخورد مقام های موریس با نشت عظیم نفتی و کشف لاشه ۳۹ دلفین در پورت لوئیس، پایتخت این کشور، تظاهرات کرده اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بسیاری از معترضان با جامه های تیره پرچم ملی را تکان می دادند، شیپور می زدند و بر طبل ها می کوبیدند.

بسیاری خواستار استعفای دولت شدند و تی شرت هایی به تن کرده بودند که بر آن نوشته بود: "کشورم را دوست دارم. از دولتم سرافکنده ام."
این بزرگترین تظاهرات در موریس در سال های اخیر است.

روز ۲۵ ژوئیه با برخورد یک کشتی ژاپنی به یک تپه مرجانی حدود هزار تن نفت به یک ناحیه تحت حفاظت حیات وحش ریخت.

بسیاری از مردم این جزیره معتقدند دولت می توانست برای جلوگیری از این نشت بیشتر بکوشد. همچنین از تصمیم غرق کردن عمدی بخشی از کشتی در پی دو تکه شدن آن انتقاد شده است.

در تظاهرات روز شنبه یک زن گفت: "من اینجا آمده ام چون ما خواهان روشن شدن حقیقت هستیم."

"وقتی کشتی به سواحل ما نزدیک شد مقام ها هیچ کاری نکردند - برای ۱۲ روز تا زمان نشت نفت هیچ کاری نکردند و حالا هزاران نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند."

موریسی های مهاجر هم در شهرهای مختلف از جمله لندن، پاریس و پرت تظاهرات کردند.

دولت قول ایجاد کمیته ای برای تحقیق درباره این نشت را داده است.
کاپیتان کشتی دستگیر و به خطر انداختن کشتیرانی امن متهم شده است.

علت مرگ دلفین ها که هفته پیش در ساحل پیدا شدند هنوز روشن نیست. کارشناسان لاشه دو حیوان را معاینه کرده اند و می گویند جای گاز کوسه در بدن آنها هست اما نشانه ای از مواد هیدروکربن در بدن آنها نیافتند.

فعالان محیط زیست خواستار تحقیقات مستقل شده اند و می گوید حیوانات یا مستقیما در اثر نشت نفت تلف شده اند یا هنگام تلاش برای غرق کردن کشتی مرده اند.

گردشگری از صنایع عمده در این کشور-جزیره در اقیانوس هند است و نشت نفت ضربه بزرگی به این صنعت زده که علاوه بر مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کروناست که سفرهای بین المللی را محدود کرده.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12706