کد مطلب:12700
تاریخ انتشار:8 شهریور 1399 ساعت 09:13
چاپ چاپ

از مقابله با بیابان‌زایی تا تعدیل آب و هوا

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان از افتتاح و بهره برداری ۱۷ پروژه منابع طبیعی در شهرستان دشتستان همزمان با هفته دولت خبر داد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان از افتتاح و بهره برداری ۱۷ پروژه منابع طبیعی در شهرستان دشتستان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رضا نیکنام با اشاره به جزئیات پروژه های هفته دولت عنوان کرد: در بخش آبخیزداری ۸ پروژه شامل ۱۶ بند سنگی ملاتی، ۱ مورد سازه خاکی و ۳۸ سازه خشکه چین با اعتباری بالغ بر ۸۹ هزار میلیون ریال ( ۸۹.۷۱۸ میلیون ریال) در ۵ بخش شبانکاره، مرکزی، سعدآباد، ارم و بوشکان بوده است.

وی افزود: در بخش جنگل سه پروژه نهالکاری به مساحت مجموعاً ۲۳۰ هکتار و اعتبار ۴۴۳۰ میلیون ریال در بخش بوشکان داشته ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش مرتع نیز سه پروژه احداث هلالی آبگیر به مساحت مجموعاً ۶۳۰    هکتار و اعتبار ۴۰۵۹ میلیون ریال در بخش بوشکان افتتاح شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان یادآور شد: در بخش حفاظت و حمایت ۳۸ آبگرمکن خورشیدی در قالب دو پروژه با مجموع اعتبار ۱۴۰۵ میلیون ریال در دو بخش ارم و بخش شبانکاره نصب شده است.

نیکنام افزود: از جمله اهداف اجرای پروژه های آبخیزداری در این حوزه مهار آبهای سطحی، کنترل، پخش و بهره برداری از سیلاب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش و کنترل رسوب بوده است.

وی اظهار کرد: هدف از پروژه جایگزینی سوخت های مناسب، جلوگیری از بوته کنی و قطع درختان، مقابله با بیابان زایی، جایگزینی سوخت مناسب و نشر فرهنگ استفاده صحیح از طبیعت است.

به گفته این مسئول پروژه هلالی آبگیر با هدف کنترل روانآب، افزایش پوشش گیاهی، بسترسازی جهت بذرکاری و بوته کاری و جلوگیری از فرسایش اجرا شده است.

سرپرست منابع طبیعی دشتستان یادآور شد: پروژه های جنگلکاری نیز در راستای اهدافی چون جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه فضای سبز، افزایش تولید علوفه، تعدیل آب و هوا، ایجاد اشتغال، جلوگیری از کوچ و ایجاد تفرجگاه تعریف و اجرا شده اند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/12700