کد مطلب:1268
تاریخ انتشار:21 بهمن 1392 ساعت 17:47
چاپ چاپ

ابتکار خبر داد

اتخاذ تدابیر ویژه برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها / توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها بزودی

موضوع ریزگردها ، تالاب ها ، دریاچه ارومیه ، جنگل ها و مناطق حفاظت شده در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.

ابتکار در جلسه شورای اداری استان قزوین بر وجود ضرورت ارزیابی و ملاحظات زیست محیطی در برنامه ریزی ها و پروژه های کلان کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد : ایام دهه فجر یادآور ارزش ها و امانت هایی است که مسئولیت سنگینی را بر دوش مسئولین قرار می دهد.
وی افزود : یکی از بندهای میثاق ، حفاظت از سرمایه های انسانی و طبیعی می باشد که باید برای پیشرفت بکار گرفته شود .
ابتکار به احیای دوباره شورای عالی محیط زیست پس از هفت سال اشاره کرد و گفت : موضوع ریزگردها ، تالاب ها ، دریاچه ارومیه ، جنگل ها و مناطق حفاظت شده در دستور کار جدی دولت قرار گرفته و برای آلودگی هوا در کلانشهرها که تهدید بزرگ برای سلامت مردم است برنامه های خاصی اندیشیده شده است.
وی از توزیع بنزین یورو4 در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت : این توافق حاصل شده که بنزین بدست آمده از ترکیبات پتروشیمی بطور کامل حذف شود و در اولین فرصت به حد استاندارد مورد قبول در سطح کشور برسد.
ابتکار از مدیریت و توسعه پایدار بعنوان یک رویکرد مهم این سازمان یاد کرد و گفت : مدیریت و توسعه های شهری بایستی منطبق بر استانداردهای محیط زیست باشد و در سطح اراده ملی و منطقه ای شکل گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش توسعه استان ها را مبتنی بر الگوهای پایدار در محیط زیست دانست و گفت : هر اقدام و پروژه ای که در سطح کشور انجام می شود بایستی ملاحظات و ارزیابی های زیست محیطی داشته باشد و در برنامه ریزی ها لحاظ شود.
وی از الگوسازی استان قزوین برای سایر استان های کشور در این جلسه یاد کرد و گفت : استان قزوین از لحاظ زیست محیطی کم مسأله بوده و بحران جدی ندارد.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1268