کد مطلب:11610
تاریخ انتشار:22 مرداد 1399 ساعت 14:00
چاپ چاپ

تصویب ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری

اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری بر کاهش فرسایش خاک و نفوذ پذیری آب به درون زمین تاثیر بسزایی دارد.

مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مر تع و آبخیزداری کشور از تخصیص 1100میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، هوشنگ جزی افزود: این اعتبارات به ۶۰۵ حوزه آبخیز تخصیص می‌یابد.

وی در ادامه گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری بر کاهش فرسایش خاک و نفوذ پذیری آب به درون زمین تاثیر بسزایی دارد.

مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها همچنین تصریح کرد: امسال بیشترین تمرکز سازمان در حوزه‌هایی است که هم بحرانی و هم سیل قابل توجهی در آنجا اتفاق افتاده است تا خسارت کمتری از سیل رخ دهد.

جزی با اشاره به اینکه سیل خسارت قابل توجهی به تاسیسات و جاده وارد کرده است، اظهارکرد: طی دو سال اخیر با وقوع سیل خسارت قابل توجهی به تاسیسات زیربنایی و جاده وارد شد که در تلاش هستیمم با کمک استانداری و مردم نگاه ویژه تری به این موضوع داشته باشیم.

مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها ادامه داد: برای تصویب قانون جامع خاک بحث آیین‌نامه اجرایی آن  توسط وزارت جهاد کشاورزی در دست اجراست. در تلاش هستیم بر موضوع خاک تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته وی با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در مناطق کوهستانی در هر هکتار ۵۳۰ متر مکعب و در مناطق دشتی تا ۱۰۰۰ میلیارد متر مکعب مدیریت سیلاب داریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها،جزی در پایان تصریح کرد: با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری به تناسب اعتبار می‌توانیم سهم بیشتری را در کاهش فرسایش خاک داشته باشیم.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/11610