کد مطلب:11508
تاریخ انتشار:1 مرداد 1399 ساعت 14:51
چاپ چاپ

موزه‌هایی که محبوب نیستند

یکی از آثار ارزشمند این بنیاد که در «موزه جدید» (Neues Museum) نگهداری می‌شود، سردیس «نفرتی‌تی» از مشهورترین شخصیت‌های سلطنتی مصر باستان است.

با اینکه موزه‎های برلین خانه شاهکارهای هنری و آثار تاریخی ارزشمند هستند، اما به نسبت سایر موزه‌های بزرگ از محبوبیت‌ چندانی برخوردار نیستند و با بحران کرونا این شرایط وخامت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود اختصاص میلیون‌ها یورو بودجه به موسسات فرهنگی هنری برلین، ۱۹ موزه که توسط بنیاد میراث فرهنگی پروس اداره می‌شوند، در طول سال گذشته میزبان فقط ۴.۲ میلیون بازدیدکننده بودند؛ این درحالی است که سال گذشته موزه «لوور» فرانسه به تنهایی ۹.۶ میلیون بازدیدکننده داشت.

پس از آنکه نتایج بررسی که به دستور «آنگلا مرکل» صورت گرفته بود موسسات فرهنگی و هنری آلمان را ناکارآمد، منسوخ و غیرقابل دسترس ارزیابی کرد، آلمان ایجاد تغییرات اساسی  را دستور کار قرار داد.

در حالت عادی فقط تعداد انگشت‌شماری از بازدیدکنندگان در سالن‌های مختلف موزه‌ هنری «گمالده‌گالری» در شهر برلین حضور دارند، این درحالی است که این موزه خانه‌ شاهکارهای هنرمندان بزرگی همچون «رامبراند»، «کاراواجو» و «فرمیر» است و در سال گذشته فقط ۳۱۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است.

«گمالده‌گالری» یکی از ۱۹ موزه‌ای است که توسط بنیاد میراث فرهنگی پروس اداره می‌شود که به عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات فرهنگی جهان با وجود ۱۵ مجموعه و ۴.۷ میلیون اثر شناخته می‌شود.

یکی از آثار ارزشمند این بنیاد که در «موزه جدید» (Neues Museum) نگهداری می‌شود، سردیس «نفرتی‌تی» از مشهورترین شخصیت‌های سلطنتی مصر باستان است.

اما در مقایسه با موزه لوور، بازدیدکنندگان ‌قابل‌توجهی تمایلی برای بازدید از چهره ملکه مشهور مصر ندارند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/11508