کد مطلب:11419
تاریخ انتشار:11 تیر 1399 ساعت 09:57
چاپ چاپ

اخراج ۵۱ نفر از کارکنان موسسه هنر شیکاگو

موسسه هنر شیکاگو در واکنش به کاهش درآمدهای ناشی از شیوع کرونا، ۵۱ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد.

موسسه هنر شیکاگو در واکنش به کاهش درآمدهای ناشی از شیوع کرونا، ۵۱ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از روزنامه هنر، موسسه هنر شیکاگو که از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۹۸) به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است، در واکنش به کاهش درآمدها و چشم‌انداز نه چندان امیدوارکننده از استقبال بازدیدکنندگان پس از بازگشایی، ۸ درصد از کارکنان تمام وقت خود را اخراج کرد.

به گفته سخنگوی این موزه، حکم اخراج این کارکنان هفته گذشته از طریق ویدئو کنفرانس‌هایی جداگانه به آنها ابلاغ شد.

در بیانیه موسسه هنر شیکاگو در این‌باره آمده است: این تصمیم دشوار در واکنش به کاهش بازدیدکنندگان موزه و تغییرات در ساختار داخلی موسسه انجام شد که بازتابی از نیازهای تغییر یافته جامعه ما در حرکت رو به جلوست.

این موسسه هنری در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۲۵ نفر از کارکنان پاره‌وقت و موقت خود را اخراج کرد. دور جدید اخراج‌ها پس از اتخاذ سیاست‌های کاهش هزینه در بین طیف وسیعی از موزه‌های آمریکا آغاز شد که برخی از آنها ماه‌ها در برابر تعدیل نیرو مقاومت کرده بودند.  

موسسه هنری شیکاگو نیز چون دیگر موزه‌های آمریکا از زمان اعمال مقررات قرنطینه و خانه‌نشینی، بخش اعظمی از درآمدهای خود را که از طریق بلیت فروشی، فروش فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و رویدادهای ویژه تامین می‌شد، از دست داده است.

به گفته سخنگوی موسسه هنری شیکاگو اگرچه این موزه اواخر ماه ژوئیه (اوایل مردادماه) پس از چند ماه بازگشایی می‌شود اما براساس پیش‌بینی‌ها، تعداد بازدیدکنندگان تا سال آینده ۷۰ درصد پایین‌تر از حد عادی خواهد بود.

به گزارش آرت نیوز، ۱۸۶ نفر از کارکنان موسسه هنری شیکاگو ماه جاری میلادی با تقدیم نامه‌ای به مدیریت موسسه از وی خواستند تصمیمات مهم در این آشفته بازار به گروه کوچکی از کارکنان که بالاترین حقوق‌ها را گرفته و از امتیازات فراوانی برخوردارند، محول نشود.

در این نامه همچنین اشاره شده بود که این موج از اخراج‌ها بیش از همه امنیت شغلی سیاه‌پوستان، رنگین‌پوستان، پرسنل جوان و آن دسته از افرادی که درآمد پایینی دارند را به خطر می‌اندازد.  

این نامه که راه جایگزینی برای تعدیل نیرو ارائه می‌دهد، به امضای کارکنانی رسیده است که چند تن از آنان تاکنون اخراج شده‎‌اند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/11419