کد مطلب:11400
تاریخ انتشار:7 تیر 1399 ساعت 13:03
چاپ چاپ

گردشگری در اروپای پساقرنطینه

مسئولان شهر بارسلونا نیز قصد دارند با استفاده از یک برنامه به گردشگران در برنامه‌ریزی سفر و خودداری از حضور در مناطق پرازدحام کمک کنند.

پس از گذشت ماه‌ها قرنطینه، بسیاری از شهروندان اروپایی برای گذراندن تعطیلات لحظه‌شماری می‌کنند،‌ اما مقاصد گردشگری تابستان امسال تفاوت‌هایی خواهند داشت: این‌بار خبری از بوفه‌های صبحانه یا تورهای گردشگری نیست، اما استفاده از ماسک و اندازه‌گیری دمای بدن از این پس جزئی از روند سفر خواهد بود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از رویترز، مقاصد گردشگری مختلف از «کولوسئوم» رم گرفته تا موزه «هرمیتاژ» آمستردام، قوانین جدیدی را برای کاهش خطر ابتلا به ویروسی معرفی کرده‌اند که تاکنون منجر به مرگ حدود ۱۷۰ هزار نفر در اروپای غربی شده است.

در ایتالیا، «برج پیزا» و «کلیسای جامع فلورانس» قصد دارند با استفاده از تکنولوژی، فاصله اجتماعی میان بازدیدکنندگان را حفظ کنند؛ به این ترتیب به کمک دستگاه‌های الکترونیکی در صورت نزدیک‌ شدن بیش از حد بازدیدکنندگان به یکدیگر، با کمک ارتعاش هشدار داده خواهد شد.

 مسئولان شهر بارسلونا نیز قصد دارند با استفاده از یک برنامه به گردشگران در برنامه‌ریزی سفر و خودداری از حضور در مناطق پرازدحام کمک کنند.

 در کشورهایی همچون ایتالیا و اسپانیا، که گردشگری یک‌هشتم تولیدات ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد، مقام‌ها سعی دارند فصل گردشگری در تابستان را با جذب مجدد گردشگران احیا کنند. اما نگرانی‌هایی درباره بازگشت مجدد گردشگران و آغاز موج دوم ابتلا به ویروس کرونا نیز وجود دارد.

با آغاز فصل گردشگری در اسپانیا،‌ گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند،‌ از همان لحظه ورود با تفاوت‌هایی نسبت به سفرهای پیشین‌شان مواجه خواهند شد. مرزهای اسپانیا از هفته گذشته به روی بسیاری از کشورهای اروپایی باز شد.

برخی از هتل‌های این کشور از اجرای تمهیداتی همچون استفاده از دستگاه‌های تهویه‌کننده هوا، دوربین‌های حساس به دمای بدن،‌ لزوم عبور مسافران  از درگاهی که مواد ضدعفونی‌کننده را اسپری می‌کند و لزوم قدم گذاشتن در قسمتی که برای ضدعفونی کردن کفش‌ها درنظر گرفته شده است،  خبر داده‌اند.

استفاده از سیستم سلف‌سرویس برای مسافران در نوبت صبحانه نیز امکان‌پذیر نخواهد بود و صبحانه توسط کارکنان سرو خواهد شد.

 همچنین بازدید از بسیاری از موزه‌ها و مکان‌ها دیدنی جهان نیز از این پس فقط با رزرو بلیت به صورت آنلاین در زمان‌بندی‌های محدود و به شرط استفاده از ماسک و عبور از مسیرهای مشخص امکان‌پذیر خواهد بود. اما آغاز فعالیت مجدد موزه‌ها در کنار قوانین جدید به معنای پایان مشکلات اقتصادی نیست.

 از آن‌جایی که بسیاری از مقاصد فرهنگی جهان ناچار به کاهش تعداد بازدیدکنندگان هستند، انجمن موزه‌های هلند تخمین زده است با ادامه داشتن این روند، ‌موزه‌های این کشور هر هفته با پنج تا هفت میلیون یورو خسارت مواجه خواهند بود.

طبق اعلام «‌یونسکو» نیز بیش از ۱۰ درصد از موزه‌های جهان هیچ‌گاه قادر به بازگشایی نخواهند بود و سایر موزه‌ها هم برای بقا باید برنامه‌ای جدید در دستور کار قرار دهند.

ویروس کرونا تاثیرات ماندگاری را در برخی از اماکن فرهنگی همچون موزه «دل پرادو» اسپانیا که بیشتر درآمد خود را مدیون بازدید گردشگران است بر جای خواهد گذاشت.

 مشکلات مالی ناشی از تعطیلی طولانی‌مدت فقط مختص هتل‌ها و موزه‌ها نیست و سالن‌های تئاتر سراسر اروپا نیز با مشکلات مشابهی مواجه هستند. سالن تئاتر «شکسپیرز گلوب» در لندن که نسخه‌ای مشابه از سالن‌های تئاتر عصر الیزابت است اعلام کرده بدون دریافت کمک مالی ناچار به تعطیلی خواهد شد.

حتی شرایط در  اماکن تاریخی نیز شباهت چندانی به روزگار پیش از کرونا ندارد.

با این‌که ایتالیا از سوم ژوئن پذیرای گردشگران بوده، اما سکوت همچنان بر شهرهای این کشور حاکم است.

فواره «‌تروی» در رم که همواره مملو از تماشاگران است، در حال حاضر تقریبا خالی است.

ایتالیا در سال ۲۰۲۰ با ۴۴ درصد کاهش در شمار گردشگران نسبت به سال گذشته مواجه شده است و به نظر نمی‌رسد این آمار تا سال ۲۰۲۳ به شرایط پیش از شیوع کرونا بازگردد.

طبق اطلاعات آژانس ملی گردشگری ایتالیا،‌ شمار گردشگران کشورهای چین و ایالات‌متحده با ۸۰ درصد کاهش مواجه بوده است. در سال‌های اخیر این دو کشور بیشترین گردشگران خارجی ایتالیا  را دربر می‌گرفتند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/11400