کد مطلب:1120
تاریخ انتشار:25 دی 1392 ساعت 14:32
چاپ چاپ

فرماندار شمیرانات:

رویکرد پیشگیرانه برای جلوگیری و توقف تخلفات و تصرفات به اراضی ملی در دستور کار است

منابع طبیعی به عنوان بستری برای سایر فعالیت ها از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است .

عزت اله خان محمدی فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان این که رویکرد جدید ما برای جلوگیری و توقف هر گونه تخلف و تصرف به اراضی ملی رویکردی پیشگیرانه است گفت : ساختار منطقه و ارزش افزوده زمین باعث شده تا افرادی نگاه سودجویانه و صرفا" اقتصادی به اراضی منطقه داشته باشند که برای جلوگیری از تهاجم آنان به اراضی ملی اقداماتی در راستای جلوگیری و توقف به این عرصه ها انجام شده است .
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت استان تهران وی که در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات سخن می گفت افزود : یکی از اقدامات موثر در این زمینه تشکیل ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است که در این ستاد دستگاه های اجرایی ، قضایی ، امنیتی و اطلاعاتی به صورت هماهنگ کار مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز را پیگیری می کند.
فرماندار شمیرانات به رویکرد جدید در شورای حفظ حقوق بیت المال اشاره کرد و اظهار داشت : در این شورا با نگاه جدید و ضمانت اجرایی قوی تر سعی داریم با حمایت های قضایی ، سیاسی و اجرایی روند رو به جلویی را در راستای حفاظت از اراضی ملی داشته باشیم .
خان محمدی تلاشگران بخش حفاظت از منابع طبیعی را به عنوان پاسداران میراث ملی برشمرد و تصریح کرد : برای حفظ عرصه های منابع طبیعی که جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند بایستی هزینه کرد و برای حفاظت از این عرصه ها نیاز به ترمیم و بازسازی زیر ساخت های مناسبی می باشد که یکی از آنها قانونمندی تمامی شخصیت های حقوقی و حقیقی است .
براساس این گزارش در این مراسم غلامعباس عبدی نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت : کار در بخش منابع طبیعی به لحاظ دیر بازده بودن طرح های اجرایی آن و اهمیت و حساسیت بالایی که دارد این بخش را از سایر بخش ها متمایز می کند که در خور توجه بیشتری می باشد .
عبدی نژاد منابع طبیعی را از ابعاد مختلف مهم برشمرد و افزود : منابع طبیعی به عنوان بستری برای سایر فعالیت ها از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شمیرانات را یکی از حساس ترین شهرستان های استان تهران دانست و تاکید کرد : این شهرستان از لحاظ اکولوژیکی ، جغرافیایی و دارا بودن طبیعت بکر حائز اهمیت است که حفاظت از عرصه های طبیعی آن با مشارکت همه جانبه تمامی دستگاه ها امکان پذیر می باشد .
این مقام مسئول با بیان این که منابع طبیعی امانتی الهی است خاطرنشان ساخت : همانطور که گذشتگان این امانت را در اختیار ما گذاشتند ما هم بایستی با حفظ و نگهداری از آن ، این امانت را به سلامت در اختیار آیندگان قرار دهیم .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اجرای طرح جنگل کاری دامنه جنوبی البرز و ارتفاعات شمال تهران را یکی از طرح های ملی و محوری این اداره کل دانست و گفت : ما آمادگی داریم عرصه هایی که قابلیت ایجاد فضای سبز و توسعه جنگل کاری دارند را در اختیار دهیاران و شوراهای اسلامی قرار دهیم .
این گزارش حاکیست در پایان این مراسم رضا باغبان به عنوان سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات معرفی و از خدمات یوسف حمیدی در طول تصدی مسئولیت این اداره تقدیر شد .

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1120