کد مطلب:1065
تاریخ انتشار:18 دی 1392 ساعت 17:34
چاپ چاپ

در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 18

قالیباف: مسایل زیست محیطی به عنوان یکی از چالش های جدی منطقه 18 مورد رسیدگی قرار می گیرد

جوانگرایی اساس کار شهرداری تهران است و مهندس نوروزی نیز از مدیران خوب، ستادی و جوان به شمار می روند.

شهردار تهران با بیان اینکه کشور نیازمند افراد کاردان و کارکن است، گفت: اگر قصد، قصد قربت باشد و روحیه نیز روحیه جهادی باشد، هر عملی که انجام دهیم در واقع آن عمل انقلابی است. امروز کشور ما نیازمند این روحیه است و در هر کجا و هر مسئولیتی که قرار داریم باید به این روحیه جهادی توجه داشته باشیم و بدون ایجاد نگرانی و حاشیه سازی کار مدبرانه انجام دهیم.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف ،عصر امروز طی سخنانی در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 18 ضمن خیر مقدم به میهمانان، مجموعه مدیران، شهروندان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، ابراز داشت: ایام ماه ربیع الاول را خدمت یکایک شما تبریک و تهنیت عرض می کنم؛ ما در ماهی هستیم که خداوند بر بشریت منت گذاشت و نبی مکرم اسلام (ص) را به این مردم و بشریت برای هدایت، حفظ انسانیت و آزادگی انسان ها عطا کرد.
وی تصریح کرد: ایام آبان، آذر و دی ماه سال 57 اوج مبارزه استبدادستیزی در کشور بود و هیچ گاه آن روزهای مبارزه را از یاد نمی بریم که همه ملت از صبح زود تا پاسی از شب به صورت یکپارچه با استبداد مبارزه کردند و پیروز شدند. اما باید به یادمان بماند که در انقلاب اسلامی بر این باور بودیم که استبداد، مانع پیشرفت کشور در بعد مادی و معنوی است.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امیر کبیر گفت: شهادت امیرکبیر نیز نماد مبارزه با استبداد است چرا که امیر کبیر با استبداد مبارزه کرد و توانست در عصری که استبداد سیطره داشت، کشور را یک قدم پیش ببرد اما در نهایت به آن سرنوشت دچار شد؛ چرا که منطق انقلاب در واقع منطق پیشرفت و تکامل است و انقلاب به دنبال آزادی خواهی و استقلال است.
قالیباف خاطرنشان ساخت: وقتی در ایام مبارزات انقلابی شعار می دادیم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» این شعار از نهاد همه مردم بیرون می آمد اما هر کدام از این کلمات، معنای خاص خودش را داشت تا ما را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد؛ امروز نیز باید تلاش کنیم تا انقلاب و نظام را با همین روحیه به پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز در انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم تا همین شعارها تحقق پیدا کند، همچنین باید توجه داشت که امروز تنها شعار کافی نیست و نباید به تنهایی به سر دادن شعار اکتفا کنیم؛ البته شعار لازم است اما کافی نیست بلکه باید به عمل برسیم. همانطور که خداوند نیز می فرماید به حرف خوب پاداش نمی دهم، بلکه به عمل خوب پاداش می دهم. بنابر این خداوند نیز بندگان خود را اینگونه مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد.
شهردار تهران با بیان اینکه امروز به کار و عمل مضاعف و حرکت مجاهدانه نیازمندیم، تصریح کرد: اگر قصد، قصد قربت باشد و روحیه نیز روحیه جهادی باشد، هر عملی که انجام دهیم در واقع آن عمل انقلابی است؛ امروز کشور ما نیازمند این روحیه است و در هر کجا و مسئولیتی که قرار داریم باید به این روحیه جهادی توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: گاهی اوقات پیش می آید که بعضی اسم ها برداشته می شود و حواس ما به بعضی صفت ها نیست؛ گفته می شود انقلاب اما انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و بسیج نیز بسیج مستضعفین است. باید حواسمان باشد در هر کجا که هستیم، مدیون پابرهنگان هستیم همانطور که امام راحل (ره) فرمودند: من یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهم.
قالیباف خاطرنشان کرد: امروز مکلف و موظف هستیم که به مناطق محروم توجه داشته باشیم و عدالت را رعایت کنیم تا نابرابری در جامعه نباشد؛ چرا که احساس نابرابری از خود نابرابری شکننده تر است. بنابر این به سهم خود در شهرداری باید این وظیفه را انجام دهیم.
شهردار تهران افزود: بارها در سخنرانی های مختلف در مناطق شمال شهر و جنوب شهر بر این نکته تاکید کرده ام که حتما جنوب شهر را به بالای شهر ترجیح می دهیم؛ همانطور که در دو دوره گذشته سعی کردیم تصمیمی خلاف بر این نگیریم، پولی را غیر از این راهبرد هزینه نکنیم و سیاستی غیر از این را دنبال نکنیم؛ همینطور باید توجه داشت که شرق شهر تهران محروم تر از غرب تهران است و در شرق نیز باید به این اولویت توجه داشته باشیم.
قالیباف افزود: از من پرسیدند دغدغه شما چیست؟ من در آن زمان گفتم که به عنوان شهردار تهران هیچ دغدغه ای ندارم و دغدغه و اولویت من همان دغدغه و اولویت مردم است؛ اگر دغدغه مدیریت شهری در واقع دغدغه شهروندان و اولویت ما اولویت کاری شهروندان بشود، مدیریت شهری می تواند شهر را پیش ببرد و اعتماد شهروندان را جلب کند تا شهروندان نیز همکاری و مشارکت کنند.
وی ادامه داد: همه بحث ما این است که باید بدون استرس و بدون ایجاد نگرانی و حاشیه سازی کار کنیم و تنها راه پیش روی ما نیز کار است اما کارمدبرانه؛ کشور نیز نیازمند افرادی است که کاردان باشند و این افراد کاردان باید کارکن نیز باشند؛ یعنی مدیران ما هم باید کاردان باشند و هم کارکن. اگر فردی کار کند و کاردان نباشد و یا کاردان باشد و اهل کار نباشد باری را از روی زمین بر نمی دارد و کاری را به سرمنزل مقصود نمی رساند از این رو باید هم خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم.
شهردار تهران افزود: امیدوارم با دعای خیر شما مردم خونگرم و محب اهل بیت توفیق داشته باشیم تا راه شهدا و امام شهدا(ره) را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.
وی با تشکر از زحمات مهندس صارمی زاده در شهرداری منطقه 18، گفت: مهندس صارمی زاده از همکاران انقلابی، متدین، پرکار و پخته در شهرداری تهران بودند و برای ایشان آروزی موفقیت داریم. همینطور امیدواریم ایشان بتوانند در مسئولیت جدید خود موفق و موید باشند و بتوانند برای نظام و انقلاب اسلامی کار کنند. البته از این جهت که فردی کارآمد از مجموعه شهرداری فاصله می گیرد ناراحت هستیم اما از جهت آنکه ایشان در خدمت نظام اسلامی و انقلاب هستند، خرسندیم.
شهردار تهران با اشاره به آغاز به کار مهندس وحید نوروزی به عنوان شهردار منطقه 18 برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت: جوانگرایی اساس کار شهرداری تهران است و مهندس نوروزی نیز از مدیران خوب، ستادی و جوان به شمار می روند. امیدواریم از این به بعد به صورت عملیاتی و میدانی بتواند به خوبی در منطقه 18 فعالیت کند، همانطور که ایشان شهر، مجموعه شهرداری و مردم را می شناسند و از جنس خود مردم هستند. همچنین تخصص ایشان مسایل زیست محیطی است. از این رو مطمئن هستم که مسایل زیست محیطی به عنوان یکی از چالش های جدی شهر در منطقه 18 مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1065