کد مطلب:1025
تاریخ انتشار:7 دی 1392 ساعت 15:31
چاپ چاپ

ششمین فعال «صلح سبز» آزاد شده

نخستین فعال سازمان صلح سبز یک آمریکایی روس‌تبار به نام «دیمیتری لیتوینف» است.

در پی اعلام «عفو عمومی» از سوی پارلمان روسیه، نخستین فعال صلح سبز که در عملیات هشداردهنده‌ کشتی «سان‌رایز» در قطب شمال شرکت داشت، روسیه را به مقصد سوئد ترک کرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نخستین فعال سازمان صلح سبز یک آمریکایی روس‌تبار به نام «دیمیتری لیتوینف» است که روز جمعه (27 دسامبر)، اجازه‌ خروج از روسیه را دریافت کرد. وی عازم هلسینکی شد تا از آنجا با کشتی به استکهلم برود.
به گزارش اسکای نیوز، دیمیتری لیتوینف و 29 فعال دیگر صلح سبز روز 18 سپتامبر کوشیده بودند تا سکوی نفتی «پریراسلامنایا» را به تصرف خود درآورند. این سکو، متعلق به کمپانی گاز پروم روسیه در دریای «پیه‌چارا» است. سازمان محیط ‌زیستی صلح سبز، حفاری‌های بی‌رویه این شرکت را خطری جدی برای محیط زیست می‌داند.
شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز از بازگشت پنج فعال دیگر انگلیسی‌تبار به کشورشان خبر داد. این پنج فعال صلح سبز به نام‌های آنتونی پیریت، الکساندرا هریس، فیل بال، لین روگرز و یک گرافیست ویدئویی به اسم کرون برایان که جزو 30 فعال بازداشت شده در روسیه بودند بر اساس یک قانون جدید عفو عمومی این کشور، آزاد و اجازه بازگشت به کشور خود را دریافت کردند.
ششمین فعال انگلیسی صلح سبز که فرانک هوتسون نام دارد نیز آزاد شده و در حال سفر به کشور دیگری است. یکی دیگر از این گروه 30 نفره «الکساندر پاول» کانادایی است که وی نیز ظاهرا روسیه را ترک کرده و احتمالا روز گذشته (جمعه) به مونترئال رسیده است.
گزارش‌ها حاکیست که تاکنون هشت نفر از این گروه 30 نفره که 100 روز در روسیه در بازداشت بوده‌اند، این کشور را ترک کرده‌اند.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1025