کد مطلب:1015
تاریخ انتشار:7 دی 1392 ساعت 11:34
چاپ چاپ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبرداد:

افزایش 125درصدی فضای سبز مجتمع آرادکوه طی 3سال

هدف از ایجاد چنین فضایی کمک به محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی شهر تهران بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از افزایش فضای سبز مجتمع آرادکوه به 450هکتار تا پایان سال 92 خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، سیدمحمد فیاض بیان اینکه میزان فضای سبز مجتمع پردازش آرادکوه در سال 89 ، 200 هکتار بوده است، گفت: با روند رو به رشد این مجموعه در سال 90 با افزایش 70 هکتاری، فضای سبز آرادکوه به 270 هکتار رسیدیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه طی سه سال گذشته 250هکتار درختکاری در این مجموعه ایجاد شده است، افزود: در گام نخست هدف از ایجاد چنین فضایی کمک به محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی شهر تهران بوده است.
وی با اشاره به اینکه طی چند وقت گذشته تاثیرات خوبی در منطقه کهریزک دیده می شود، تصریح کرد: گیاهان کاشته شده در این محیط که منجر به پوشش گیاهی مناسب شده در این فضا کاملا قابل مشاهده است.
فیاض همچنین ادامه داد: این حرکت تاثیرات مثبتی را در منطقه کهریزک ایجاد خواهد کرد . زیرا به مرور زمان نتایج مثبت آن برای شهروندان به صورت تفرجگاهی جنگلی نمود می یابد.
وی یادآور شد: آب تولید شده از شیرابه های تصفیه شده مجتمع آراد کوه، برای آبیاری این اراضی در کهریزک استفاده می شود. همچنین پسماندهای باقی مانده از شیرابه ها برای تولید کمپوست از اتفاقات خوبی است که در این مجموعه به وقوع پیوسته است.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با توجه به توقف دفن غیربهداشتی و مستقیم زباله های تهران در آینده نزدیک مشکل شیرابه زباله های پایتخت به طور کامل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/1015