کد مطلب: 9292
  تاریخ انتشار:  1399/03/18 - 16:07


یک میلیون هکتار به مناطق حفاظت شده کشور اضافه می‌شود

پنجم ژوئن مصادف با ۱۶ خرداد ماه روز محیط زیست است که در ایران یک هفته به عنوان هفته محیط‌زیست نامگذاری کرده است.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قرار است امسال یک میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور به مناطق تحت مدیریت این سازمان اضافه شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، کیومرث کلانتری به مناسبت فرارسیدن پنجم ژوئن (16 خرداد ماه) روز جهانی محیط زیست و هفته محیط زیست در ایران در پیامی ویدیویی افزود: اکنون حدود ۱۸.۵ میلیون هکتار از عرصه‌های جغرافیایی کشور با عنوان مناطق چهارگانه در قالب ۲۹۵ منطقه تحت مدیریت و حفاظت سازمان محیط زیست است که این حفاظت را برای نسل های آینده انجام می دهد.

وی اظهار داشت: ۵ ژوئن برابر با ۱۶ خرداد هر ساله در سطح جهان روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است این روز در سال ۱۹۷۲ تشکیل شد و هر ساله هم یک شعار بین المللی برای این روز تعیین می شود، دفتر محیط زیست سازمان ملل متحد نیز در سال ۱۹۷۵ تشکیل شد و این دفتر برای هر سال یک شعار جهانی  انتخاب می کند که شعار امسال «پاسداشت تنوع زیستی» در نظر گرفته شده است.

کلانتری ادامه داد: بشر باید به آن نظام طبیعت و آن ارزشمندی که تنوع زیستی به صورت یک چرخه در طبیعت دارد برگردد، تمام دنیا امسال در بحث محیط زیست بر روی ارزشمندی تنوع زیستی متمرکز خواهد بود که علت آن خدماتی است که می تواند به بشریت عطا کند.

وی گفت: در سالی که به نام حفاظت، پاسداشت و گرامیداشت تنوع زیستی تعیین شده، در تلاشیم تا زیستگاه ها را با اولویت اول حفاظت کنیم، در اولویت دوم هم گونه هایی که در معرض خطر انقراض هستند را حفظ کنیم و بتوانیم گونه هایی که نیاز به مداخله انسانی ندارند را در زیستگاه حفظ کنیم.

پنجم ژوئن مصادف با ۱۶ خرداد ماه روز محیط زیست است که در ایران یک هفته به عنوان هفته محیط‌زیست نامگذاری کرده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی