کد مطلب: 921
  تاریخ انتشار:  1392/09/16 - 18:24


جاده جنگل ابر تعریض می‌شود

این جنگل از جمله جنگل‌های خزری است.
download جنگل ابر

رییس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: قرار است تنها جاده پیشین جنگل ابر تعریض شود تا کمترین صدمات زیست محیطی به این جنگل زیبا وارد شود.
به گزارش سایت خبری محیطزیست ایران (IENA)، بهزاد گلابیان به ایسنا گفت، جنگل ابر را از جنگل‌های منحصر به فرد کشور و استان دانست و اظهار کرد: این جنگل از جمله جنگل‌های خزری است که موقعیت خاص و ارتفاع آن باعث شده که ابرهای مناطق شمالی در دامنه این جنگل گرد آمده و ما در آن با اقیانوسی از ابر مواجه شویم. این جنگل بواسطه شرایط ویژه و زیبایی‌های چشم نواز و نزدیکی به جاده از جاذبه‌های گردشگری کشور است که سالانه شمار زیادی از علاقمندان به طبیعت را به سوی خود می‌کشاند.
گلابیان با اشاره به طرح احداث جاده در این جنگل، تصریح کرد: در آن طرح قرار بود که جاده نه در خود جنگل ابر که تا پیش از جنگل احداث شود و دولت پیشین نیز اجرای این طرح را به استان گلستان واگذار کرده بود.
وی با اشاره به وجود 6 ذخیره گاه جنگلی به مساحت 1133 هکتار در استان، اظهار کرد: کل مساحت جنگل‌های استان 352 هزار هکتار است که بالغ بر 58 هزار هکتار آن را جنگل‌های خزری تشکیل داده و مابقی جنگل‌های ایران، تورانی هستند.
وی ادامه داد: سازمان جنگلها به منظور حفاظت بیشتر و جلوگیری از انقراض گونه‌های با ارزش جنگلی در مناطق حساس و آسیب پذیر به احداث ذخیره‌گاه‌های جنگلی پرداخته است و در این ذخیره‌گاه‌ها هرگونه بهره‌برداری از محصولات جنگلی، ممنوع و از ورود دام به داخل آنها جلوگیری می‌شود.
رییس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سرانه جنگل برای هر نفر در استان سمنان را 5600 مترمربع عنوان کرد و گفت: جنگل‌های خزری مهمترین جنگل‌های استان هستند که عمدتا در شهرستان‌های مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی قرار دارند.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب