کد مطلب: 79
  تاریخ انتشار:  1392/01/19 - 10:17


فیلمبرداری از شش قلاده یوز پلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالیگفت : 2 مامور و همیار محیط زیست از شش قلاده یوز پلنگ آسیایی در حاشیه شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت فیلم برداری کردند .

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران ؛  حسین آبسالان گفت : این شش قلاده با هم مشاهده شده که پس از طی مسیر 2 قلاده از آنها جدا شده و یک قلاده یوز ماده به همراه 3 قلاده توله یوز به مسیر خود ادامه دادند.
وی ادامه داد: برقراری امنیت در پناهگاه حیات وحش میاندشت به واسطه افزایش تعداد پاسگاههای محیط بانی در چند سال اخیر ، افزایش نسبی محیط بانان و کنترل و گشت های مدام منطقه به همراه افزایش تعداد طعمه های یوز پلنگ که طی دو سال اخیر آمار آهو که طعمه اصلی یوز می باشد2برابر شده، باعث افزایش جمعیت این گونه نادر و با ارزش در منطقه شده است.
مهندس آبسالان آموزش به جوامع محلی حاشیه پناهگاه حیات وحش را از دیگر عوامل مهم افزایش جمعیت یوزپلنگ بر شمرد و خاطر نشان کرد: آموزش به مردمان محلی و بومی ساکن در روستاهای داخل یا حاشیه مناطق بعنوان جزئی از اکوسیستم منطقه ضامن حفظ و بقای مناطق حفاظت است و در همین راستا استفاده از مردم بومی در حفظ پناهگاه حیات وحش میاندشت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه این چهارمین مشاهده یوزپلنگ در شش ماهه اخیر در پناهگاه حیات وحش میاندشت است افزود: پناهگاه حیات وحش میاندشت یکی از مهمترین زیستگاههای یوز پلنگ در کشور است که تنها زیستگاه دشتی و عادی یوز پلنگ آسیایی در کشور محسوب می شود.

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان