کد مطلب: 6009
  تاریخ انتشار:  1398/12/26 - 15:13


لباس‌هایی که بیرون از منزل می پوشیم را کجا و چگونه در برابر ویروس کرونا نگهداری کنیم؟

با جهانی شدن ابتلا به ویروس کرونا، از جمله سوالات و ابهاماتی که برای همه وجود دارد، نحوه‌ نگهداری و یا نظافت لباس‌هایی است که خارج از منزل می‌پوشیم.

با جهانی شدن ابتلا به ویروس کرونا، از جمله سوالات و ابهاماتی که برای همه وجود دارد، نحوه‌ نگهداری و یا نظافت لباس‌هایی است که خارج از منزل می‌پوشیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: براساس شواهد، ویروس کرونا می‌تواند روی سطوحی مانند لباس (بطور کلی پارچه) بماند و از آن منتقل شود. توصیه‌ها بیشتر درباره‌ رعایت بهداشت دست‌ها و جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار است و کمتر به نظافت لباس‌ها توجه شده است.

سازمان جهانی بهداشت اسپری کردن مواد الکلی بر روی لباس‌ها را توصیه نمی‌ کند و استفاده از سشوار برای از بین بردن ویروس روی لباس‌ها بی‌تأثیر است.

بر اساس مطالعات، نیازی به شست وشوی روزانه‌ لباس‌ها نیست. در صورت مواجهه با شخصی که علائم شبیه به بیماری کرونا دارد یا در سفر به مناطق پرخطر مثل بیمارستان‌ها، شهرهای پرخطر و نظیر آن و یا مشاهده هرگونه خون و دیگر ترشحات بر روی لباس توصیه می‌شود لباس ها با آب گرم شسته و در نور آفتاب یا بر روی شوفاژ خشک شوند.

در کل، رعایت عدم تماس با اشخاص و سطوح آلوده، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید رعایت شود.

لباس‌ها در کمد و یا فضایی جداگانه نزدیک در منزل نگهداری شوند.

رعایت توصیه‌هایی مثل شست وشوی دست‌ها و استفاده از دستکش، پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه و عدم تماس با افراد و سطوح، مهم‌ترین اقدامات هستند.

لحظه ورود به منزل، دستکش و ماسک خود را به نزدیک‌ترین سطل زباله در بسته بیاندازید، سپس دست‌ها را با آب و صابون مدت ۲۰ ثانیه بشویید و بعد لباس‌ها را دربیاورید و در کمد یا فضایی جداگانه گذاشته و پس از تعویض لباس‌ها مجددا دست‌ها را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.


انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی