کد مطلب: 5984
  تاریخ انتشار:  1398/12/20 - 14:21


سایه کرونا بر گردشگری اسپانیا

شیوع و گسترش روزانه ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اسپانیا، بر صنعت گردشگری این کشور سایه افکنده است.

شیوع و گسترش روزانه ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اسپانیا، بر صنعت گردشگری این کشور سایه افکنده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) یه نقل از نشریه دیاریو د ناواررا، «بل الیور» وزیر گردشگری اسپانیا در نشیت خبری اعلام کرد، این بیماری تأثیر مستقیمی بر گردشگری و اقتصاد کل اسپانیا خواهد داشت. بخش گردشگری نزدیک به ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال در اسپانیا را به خود اختصاص داده است. 

بل الیور همچنین با تاکید بر تاثیرات غیرقابل انکار شیوع ویروس کرونا در همه بخش ها، از برنامهریزی و تدابیر لازم از سوی دولت با همکاری وزیران اقتصاد، تجارت و صنعت و امور خارجه با هدف به حداقل رساندن آسیب های ناشی از این بیماری در بخش گردشگری خبر داد.

با ورود ویروس کرونا به اروپا، رویدادهای بزرگی همچون «کنگره جهانی موبایل» در بارسلونا لغو شد و تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی «غذا و هتل داری» از ماه آوریل(فروردین_اردیبهشت) به سپتامبر(شهریور) به تعویق افتاد. این در حالی است که این دو رویداد در حوزه صنعت گردشگری، سال گذشته (۲۰۱۸) با حضور بیش از ۱۵۰ هزار بازدید کننده و چهار هزار و ۵۰۰ غرفه دار برگزار شد.  

لغو رویدادهای مهم و رزو هتل ها و توقف پروازها، از هشدارهای بخش گردشگری به شمار می رود. 

طبق گزارش نشریه اقتصادی اکسپنسیون، در صورت تداوم ویروس کرونا و وضعیت هشدار بهداشتی تا ماه آوریل(حدود یک ماه آینده)، اسپانیا ۲.۷ میلیون گردشگر را از دست خواهد داد که این امر باعث کاهش ۳.۳ درصدی در تعداد گردشگران خارجی در مقایسه با ۸۳.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ خواهد شد. در همین حال در ماه ژانویه(دی) نیز آمار گردشگران ۱.۳ درصدی افت کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا در اسپانیا، صنعت گردشگری آسیب پذیرترین بخش به شمار می رود؛ موفقیت در بخش گردشگری مستلزم جلب اعتماد مصرف کننده است؛ اعتمادی که با گسترش این ویروس منحوس به بی اطمینانی و هراس اجتماعی تبدیل شده است.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون بیش از ۱۲۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده و حدود ۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث