تاریخ انتشار:: 1398/10/14 - 15:43
کد گالری: 5710


برترین عکس های هفته

این هفته عکس هایی از بازگشت پیروزمندانه به جنگل تا پاکسازی زباله از رودخانه پیت در اندونزی را انتخاب کرده ایم.
قبلی
در نروژ، مارین بورگن، شهردار اسلو و روس بوش، مقام تشریفاتی شهر وست‌مینتسر که در حال بریدن درخت کاجی هستند که قرار است در میدان ترافلگار لندن برای ایام کریسمس و سال نو تزیین شود/HAAKON MOSVOLD LARSEN / SCANPIX VIA REUTERS
گروهی از گردشگران سوار بر فیل‌ها مشغول بازدید از پارک حفاظت‌شده پوبیتورا در هند هستند که چند ماهیی بسته شده بود/EPA
سلول‌های خورشیدی شناور بر دریاچه ای بر فراز قلل آلپ آن هم در میانه فصل سرما و برف/LAURENT DARBELLAY / EPA
بازسازی پنجره‌های رنگ آمیزی شده در کلیسای جامع سالزبری/PA MEDIA
آتش سوزی گسترده در استرالیا/AFP
پاکسازی زباله از رودخانه پیت در شهر بکاسی در اندونزی/GETTY IMAGES
آب گرفتگی در هتل گریتی در ونیز/GETTY IMAGES
آتش‌سوزی غم‌انگیز در باغ‌وحش کرفلد آلمان/ در آخرین ساعات سال ۲۰۱۹ آتش‌سوزی بزرگی در باغ‌وحش شهر کرفلد در غرب آلمان (شمال دوسلدورف) رخ داد. نتیجه این حادثه بسیار غم‌انگیز بود: بیش از ۳۰ جانور باغ‌‌وحش از جمله پنج اورانگوتان، یک شامپانزه و دو گوریل جان خود را از دست دادند. مردم متاثر از این حادثه در مقابل ورودی باغ‌وحش شمع روشن کرده‌اند. علت آتش‌سوزی احتمالا آتش‌بازی‌های جشن سال نو بوده است.
پاسداری از سنت در دوره مدرن/ ژاپنی‌ها خود را برای غذای سنتی سال نو آماده می‌کنند. این غذا در اصل ترکیبی از خوراکی‌های متفاوت است. هر کدام از این خوراکی‌ها معنای خاصی دارند. برای مثال برخی از آنها مصداق رفاه یا سلامتی هستند. از آنجایی که پخت و پز در نخستین روز سال نو بنا به سنت دیرینه در ژاپن تابو به شمار می‌آید، این غذا در آخرین روز سال آماده می‌شود و البته برخی ترجیح می‌دهند که غذای سال نو را آماده بخرند.
سال موش/ بر اساس گاه‌شمار و طالع‌بینی چینی "سال خوک" به پایان خود نزدیک می‌شود و از ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی سال موش اغاز خواهد شد. این شیردریایی در پارک تفریحی یوکوهاما در ژاپن خود را برای سال جدید آماده می‌کند. او نگارش موش به خط چینی را بر روی کاغذ تمرین می‌کند.
بابانوئل سرگشته در وسط سیلاب/ ونیز، عروس شهرهای اروپا در آستانه سال نو مسیحی، غرق سیلاب است. اینجا یک بابانوئل مبهوت و حیران وسط آب گیر افتاده است. میدان سن مارکو، معروف‌ترین مکان شهر بندری در ۲۳ دسامبر امسال.
زیبایی‌های یخی/ شهر هاربین در چین به "شهر یخ" شهرت دارد. این کلان‌شهر میلیونی واقع در منطقه منچوری، به جشن‌های یخی و برفی‌اش مشهور است. در سرمای دو رقمی زیر صفر هیچکس نگران از بین رفتن آثار هنری تراشیده‌شده از یخ نیست. در شب کریسمس نیز این آثار یخی پابرجا می‌مانند.
بازگشت پیروزمندانه به جنگل/ قاچاقچیان روس این اورانگوتان کوچولو را از جنگلی در اندونزی شکار کرده و در قفسی به بالی برده بودند تا با فروش آن پول هنگفتی به جیب بزنند. اما این دزدی لو رفت و بچه اورانگوتان به لانه خود در جنگل برگردانده شد. در این عکس او روز ۱۷ دسامبر در فرودگاهی در سوماترا دیده می‌شود.
اینجا هم شده ونیز!/ سیل و باران روزهای گذشته جنوب غربی فرانسه را زیر آب برد. شهرها و روستاهای زیادی به زیر آب رفتند مثل اینجا در پیروراد. رفت و آمد در شهر تنها با قایق‌های کوچک میسر است. مسئولان به شهروندان هشدار داده اند که منتظر باران‌های شدیدتری باشند. این عکس روز شنبه ۱۴ دسامبر برداشته شده است.
سطل‌های زباله معترض در خیابان‌ها/ تفکیک زباله در تایلند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش دارد. دانشجویان از بی‌عملی مقامات مسئول ناخرسندند. به همین دلیل در حاشیه برگزاری یک مسابقه ورزشی در استان ناراتیوات، دانشجویان ناراضی با پوشیدن سطل زباله به عنوان لباس به خیابان‌ آمدند تا به وضعیت اسف‌بار جمع‌آوری زباله در تایلند اعتراض و مقامات مسئول را وادار به بهبود سیستم بازیافت زباله کنند.
شیون کلاغ بر سرمای طبیعت/ در تقویم سال زمستان هنوز فرا نرسیده است، اما در این روزهای پاییزی، سرمای زمستانی تاخت آورده است. شاهد آن هم این ٰاقاکلاغه است که سحرگاه چهارم دسامبر در تنهایی بالای شاخه‌های درختان خشک پارکی در گایبرگ نشسته بود و شیون می‌کشید. گایبرگ شهرکی در حاشیه هایدلبرگ است.


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس