کد مطلب: 5669
  تاریخ انتشار:  1398/10/07 - 16:05


یک عکاس و همسرش طی 20 سال 2 میلیون درخت برای احیای یک جنگل ویران شده کاشتند!

دیوید آتنبورو - مورخ طبیعی انگلیسی گفته است که گونه‌ها با همان سرعت انقراض دایناسورها در حال ناپدید شدن هستند.

اگر مقداری از وقت را صرف خواندن این خبر کنید، درک می‌کنید که درختان جهان به سرعت از بین می روند. این موضوع خصوصا در جنگل‌های بارانی آمازون که برای توسعه زمین‌های زراعی در حال کاهش است دیده می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به گفته سازمان ملل، از سال 1990 مساحتی به اندازه آفریقای جنوبی از جنگل‌های جهان از بین رفته است. این میزان معادل منطقه‌ای به اندازه پاناما است که هر سال از دست می‌رود.

متاسفانه صنعت جنگل‌زدایی که مسئولیت 15٪ از انتشار گازهای گلخانه ای را بر عهده دارد در کنار این امر موجب می‌شود تا هر ساله گونه‌های گیاهی و جانوری جدیدی به دلیل تخریب زیستگاه در معرض انقراض قرار بگیرند.

دیوید آتنبورو - مورخ طبیعی انگلیسی گفته است که گونه‌ها با همان سرعت انقراض دایناسورها در حال ناپدید شدن هستند.

بعضی اوقات هرچند نمی‌شود تغییرات را به طور کامل معکوس کرد اما می‌توان از تغییرات کوچک برای بازگشت به شرایط قبل بهره برد. این همان کاری است که دو برزیلی سعی در انجام آن دارند.

یک زن و شوهر عکاس به جهانیان نشان می‌دهند که افراد چگونه می‌توانند در مقابل مشکلات زیست محیطی که اکنون تجربه می کنیم، به مقابله برخیزند.

شوهر از زن سالها بود که وقت خود را صرف مستند کردن نسل کشی روآندا می‌کرد و هنگامی که به برزیل بازگشت، فهمید که جنگلهای بارانی گرمسیری در حال نابودی است و این نابودی شامل ناپدید شدن حیوانات وحشی نیز شده است.

سلگادو گفت: "زمین به اندازه من بیمار بود، همه چیز نابود شد."

وی گفت: "فقط حدود 0.5٪ از زمین‌ها در درختان پوشیده شده بودند.  سپس همسرم ایده خارق العاده‌ای برای جبران این جنگل داشت و هنگامی که ما شروع به انجام این کار  کردیم، کم کم همه حشرات و پرندگان و ماهی ها بازگشتند و به لطف این افزایش درختان من نیز متولد شدم - این مهمترین لحظه بود."

این زوج در طول 20 سال 2 میلیون درخت برای بازگرداندن این جنگل ویران شده کاشتند.


انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان