کد مطلب: 5625
  تاریخ انتشار:  1398/10/01 - 16:10


افراد چاق به محیط‌زیست آسیب می‌زنند

براساس یافته‌های یک مطالعه جدید، افراد چاق در مقایسه با آن‌ها که وزن طبیعی دارند؛ سالانه ۷۰۰ میلیون تُن دی‌اکسیدکربن بیشتر تولید و منتشر می‌کنند.

 براساس یافته‌های یک مطالعه جدید، افراد چاق در مقایسه با آن‌ها که وزن طبیعی دارند؛ سالانه ۷۰۰ میلیون تُن دی‌اکسیدکربن بیشتر تولید و منتشر می‌کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از پایگاه اینترنتی «دیلی میل»، تحقیقات انجمن چاقی نشان می‌دهد که افراد چاق مسؤول انتشار حدود ۱.۶ درصد از کل گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط انسان هستند.

به گفته محققان، دلیل این امر به سوخت و ساز بالاتر و تأثیرات زیست محیطی ناشی از تولید غذا و افزایش سوخت مورد نیاز برای حمل و نقل افراد چاق برمی‌گردد.

محققان برای ارزیابی تأثیر چاقی بر محیط‌زیست، انتشار اضافی گازهای گلخانه‌ای – شامل دی‌اکسیدکربن، متان و اکسید نیتروژن – ناشی از افزایش سوخت و ساز اکسایشی، افزایش تولید و مصرف مواد غذایی و افزایش مصرف سوخت را برای جابه‌جایی افراد چاق، محاسبه کردند.

این پژوهشگران با بررسی داده‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای، داده‌های جمعیتی و آمار شیوع چاقی دریافتند که سوخت‌وساز بالاتر و مصرف غذا و نوشیدنی بیشتر در افراد چاق و حمل و نقل هوایی و زمینی این دست از افراد سالانه به ترتیب ۸۱، ۵۹۳ و ۴۷۶ کیلوگرم دی‌اکسیدکربن اضافی تولید می‌کند. 

محققان در این پژوهش از تعاریف استاندارد چاقی - شاخص توده بدنی برابر با ۳۰ کیلوگرم بر متر مربع یا بیشتر از آن- و وزن طبیعی - شاخص توده بدنی کمتر از ۲۵- استفاده کردند.

گزارش این تحقیق در مجله Obesity انجمن چاقی منتشر شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی