کد مطلب: 5534
  تاریخ انتشار:  1398/09/10 - 10:22


مصرف گوشت برای تغذیه کره زمین حیاتی است

محققان با تاکید بر اینکه گوشت برای تغذیه کره زمین حیاتی است، هشدار می‌دهند که گیاه‌خوار شدن اقدامی سازگار با محیط زیست نیست.

محققان با تاکید بر اینکه گوشت برای تغذیه کره زمین حیاتی است، هشدار می‌دهند که گیاه‌خوار شدن اقدامی سازگار با محیط زیست نیست.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
محققان دانشگاه «ادینبورگ» و «کالج رورال اسکاتلند» (Scotland's Rural College) اظهار داشتند، کشاورزان به واسطه ادعاهای پشتیبانی نشده لابی‌گران محیط زیست که تبلیغ می کنند «گوشت مضر است»، احساس ناخوشایندی دارند.

این محققان که در پانلی در مرکز لندن صحبت می‌کردند، استدلال کردند که گوشت برای سلامت فیزیکی و روانی کودکان به ویژه کودکان کشورهای در حال توسعه مهم است و گفتند که دوری از دامداری باعث بهبود کاربری زمین نمی‌شود.

پروفسور «جوف سیم» مدیر آکادمی جهانی کشاورزی و امنیت غذایی در دانشگاه ادینبورگ گفت: اغلب این استدلال مطرح می‌شود که گیاه‌خوار شدن می‌تواند استفاده از زمین را به حداقل برساند اما مطالعات مدل‌سازی انجام شده نشان می‌دهد که اینگونه نیست.

وی افزود: ما احساس می‌کنیم در حالی که تولید دام یک سری هزینه و مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی دارد اما احتمالا اخیرا به هزینه‌ها بیش از مزایا توجه شده است.

وی تاکید کرد که گوشت فواید اجتماعی زیادی دارد. گوشت یک منبع مهم پروتئین، انرژی و ریز مغذی‌هاست؛ به‌طوریکه حتی مقادیر کمی از مواد غذایی که از منابع حیوانی تهیه می‌شوند تأثیر بسیار مهمی در رشد کودکان دارند. این تاثیر به ویژه برای تکامل شناختی جسمی کودکان کشورهای در حال توسعه بسیار حائز اهمیت است.

پروفسور «مایک کافی» ار کالج رورال اسکاتلند نیز افزود که گیاه‌خوار شدن عملی کاملا غیر ضروری است. اگر همه گیاه‌خوار می‌شدند برای محیط زیست انگلیس ویرانگر بود. پرورش حیوانات برای غذا به افزایش تنوع زیستی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که اکنون محققان در تلاشند تا گاوهای دوستدار محیط زیست پرورش دهند؛ گاوهایی که سریعتر رشد می‌کنند و کمتر غذا می‌خورند؛ گاوهایی که می‌توانند ردپای کربن این بخش را  با کاهش مقدار متانی که توسط گاوها آزاد می‌شود، پایین آورند.

پروفسور کوفی اظهار داشت که اختلاف انتشار گازهای متان از بهترین و بدترین گاوها حدود ۳۰ درصد است و اگر همه کشاورزان انگلیس از کارآمدترین حیوانات استفاده کنند این اقدام می‌تواند انتشار کربن را تقریباً به یک سوم کاهش دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان